اعتراضات جلیقه زرد‌ها به محدودیت‌های کرونایی در پاریس +فیلم


اعتراضات جلیقه زرد‌ها به محدودیت‌های کرونایی در پاریس +فیلم

جلیقه زرد‌های فرانسه در اعتراض به گذرنامه واکسن و سایر محدودیت‌های ضد کرونایی به خیابان‌های پاریس آمدند.

باشگاه خبرنگاران جوان- این تظاهرات در حالی برگزار شد که هر هفته جلیقه زرد‌ها در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی و بی‌عدالتی اجتماعی به خیابان‌های فرانسه می‌آیند. به گفته این معترضان، تظاهرات این هفته علاوه بر گذرنامه واکسن، علیه اصلاحات حقوق بازنشستگان و سیاست‌های بیکاری و اجتماعی و مالی کابینه فرانسه برگزار می‌شود.

چندی پیش امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرده بود که می‌خواهد افرادی که از تزریق واکسن خودداری میکنند، عصبانی می‌کنند. مکرون همچنین تأکید کرد که فرانسه افراد واکسینه نشده را نه به زندان می‌فرستد و نه به زور به آن‌ها واکسن تزریق خواهد کرد، اما این افراد از پانزدهم ژانویه دیگر نمی‌توانند به رستوران، کافه، تئاتر یا سینما بروند.

بر اساس پیش نویس قانون بحث برانگیز تصویب شده توسط مجلس ملی در اولین قرائت آن در ۶ ژانویه، برای حضور در مکان‌های عمومی یا جابجایی با وسایل حمل و نقل عمومی، آزمایش PCR منفی دیگر کافی نخواهد بود و به گذرنامه واکسن نیاز است.

جلیقه زرد‌ها از سال ۲۰۱۸ همزمان با افزایش مالیات بنزین در فرانسه در خیابان‌ها تجمع خود را آغاز کردند. اما به مرور زمان گستره فعالیت آن‌ها افزایش یافت و اعتراضات سیاسی و اجتماعی را در برگرفت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا