بیش از آنچه انتظار داریم به جنگ داخلی نزدیک شدیم


بیش از آنچه انتظار داریم به جنگ داخلی نزدیک شدیم

یک نویسنده آمریکایی که سال‌ها درحال پژوهش درخصوص جنگ داخلی بوده است اعلام کرد آمریکا بیش از هر زمان دیگر به جنگ داخلی نزدیک شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - «باربارا والتر» استاد دانشگاه سن‌دیگو و نویسنده‌ آمریکایی که بیش از ۳۰ سال از زندگی‌اش را صرف تحقیق در خصوص جنگ‌های داخلی در کشور‌های مختلف کرده است به تازگی کتابی با نام «چگونه جنگ‌های داخلی شروع می‌شوند و چگونه می‌توانیم متوقفشان کنیم» منتشر کرده و در آن تاکید کرده است سه عامل است که کارشناسان آنان را عوامل اصلی یک جنگ داخلی می‌دانند و در آمریکا درحال حاضر این سه عامل وجود دارد.

بنابر گزارش اسپوتنیک او در کتاب خود نوشته است، امروزه آمریکا یک آنوکراسی است و از زمان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ وارد این مرحله شده است و نشانه اولین انحراف این کشور از دموکراسی صدور دستور توسط رئیس جمهور با انگیزه سیاسی است. در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» قدرت اجرایی گسترش پیدا کرد و او از همکاری با کنگره درخصوص استیضاح اولش طفره رفت. دومین انحراف آمریکا از دموکراسی بعد از حوادث ششم ژانویه و حمله هواداران ترامپ به ساختمام کنگره این کشور رخ داد.

والتر درخصوص دومین نشانه هشداردهنده شعله‌ور شدن جنگ داخلی در آمریکا از جناح‌گرایی نام می‌‎برد؛ و در این باره می‌نویسد: در کشور‌های دچار جناح‌گرایی، احزاب به‌جای ایدئولوژی، بر محور هویت قومی، مذهبی یا نژادی شکل گرفته و این احزاب به‌دنبال از میدان خارج کردن و هزینه ایجاد کردن برای دیگران هستند.

سومین نشانه‌ی شروع یک جنگ داخلی از نظر این نویسنده آمریکایی تنزل درجه است. تنزل درجه به این معناست که گروه‌های غالب سیاسی جایگاه خود را در جامعه از دست می‌دهند و این عامل، قوی‌ترین عامل تعیین‌کننده بروز خشونت است و افراد وقتی که ببینند زمانی قدرت را در دست داشته‌اند و حالا در حال از دست دادن آن هستند، به احتمال بیشتری دست به مبارزه می‌زنند.

این محقق آمریکایی متذکر می‌شود، امروزه ممکن است جنگ داخلی با اشکال قدیمی آن تفاوت داشته باشد. او به مثال‌هایی از بروز خشونت نظیر تلاش برای ربایش «گرچن ویتمر» فرماندار ایالت میشیگان و حمله به ساختمان کنگره اشاره کرده و آن‌ها را شاخص‌هایی برای تمایل دستکم برخی گروه‌ها برای حرکت به سمت خشونت قلمداد می‌کند.

باربارا والتر در سخنان پایانی خود تایید می‌کند که آمریکا درحال حاضر دچار هر سه عامل است و این بدان معناست که بیش از آنچه که آمریکایی‌ها باور دارند به جنگ داخلی نزدیک هستند.

پیش از این نیز روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به نقل از ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا اعلام کرد ارتش این کشور باید از حالا برای آشوب و درگیری در سال ۲۰۲۴ آماده باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...