اپل دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای کاربران iOS 14 ارائه نمی‌کند


اپل دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای کاربران iOS 14 ارائه نمی‌کند

غول فناوری کالیفرنیایی، اپل اخیرا اعلام کرد تلفن‌های آیفون و تبلت‌های آیپد که آخرین نسخه iOS و iPadOS را ندارند، دیگر به‌روزرسانی‌ها امنیتی را دریافت نخواهند کرد. کاربران آیفون و آیپدی که از نسخه‌های قدیمی‌تر iOS استفاده می‌کنند، ممکن است مجبور شوند سیستم‌عامل دستگاه خود ارتقا دهند، زیرا این شرکت دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای […]

کاربران آیفون و آیپدی که از نسخه‌های قدیمی‌تر iOS استفاده می‌کنند، ممکن است مجبور شوند سیستم‌عامل دستگاه خود ارتقا دهند، زیرا این شرکت دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای سیستم‌عامل‌های قدیمی ارائه نخواهند کرد.

طبق گزارشات اخیر، اپل دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای کاربران نسخه 14ام iOS و iPadOS ارائه نمی‌کند. درحالی‌که این شرکت قصد داشت بهترین تجربه را در آخرین نسخه iOS به مشتریان ارائه دهد، کاربرانی که مایل به استفاده از iOS 14 هستند، ممکن است ناراضی شوند.

در ماه ژوئن 2021، اپل اعلام کرد که حتی پس از معرفی iOS 15، به ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی برای iOS 14 ادامه خواهد داد. این شرکت با ارائه آخرین سیستم‌عامل همراهش به‌عنوان یک گزینه (نه اجبار) گفت که کاربران می‌توانند نسبت به میلشان دستگاه خود را به آخرین نسخه iOS به‌روزرسانی کنند.

این شرکت به کاربران خود اعلام کرد که تا زمانی که احساس کنند آماده ارتقا به آخرین نسخه هستند، می‌توانند به استفاده از iOS 14 ادامه دهند. با این حال، این شرکت همچنین اشاره کرد که کسانی که قصد ارتقا ندارند، همچنان به‌روزرسانی‌های امنیتی مهم را دریافت خواهند کرد.

این تصمیم اپل بسیار غافلگیرکننده بود، زیرا این شرکت تقریبا همیشه از کاربران خود می‌خواهد که دستگاه خود را به آخرین نسخه ارتقا دهند.

ارائه قدرت انتخاب تنها موقتی بود!

اخیرا، اپل به رسانه Ars Technica گفته است که این شرکت همیشه در نظر داشت گزینه به‌روزرسانی امنیتی iOS 14 موقتی باشد. اپل در توضیح این موضوع می‌گوید که پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های امنیتی iOS 14 موقتی بوده است تا به کاربران یک دوره مهلت داده شود که طی آن بتوانند تصمیم خود را برای ارتقاء به آخرین نسخه iOS بگیرند و خود شرکت نیز بتواند مشکلات و باگ‌های آن را برطرف کند.

حال که اشکالات اولیه و بسیاری از باگ‌های موجود با عرضه iOS 15.2.1 رفع شده‌اند، این شرکت دیگر اجازه نمی‌دهد دستگاه‌هایی که سیستم‌عامل قدیمی دارند، به‌روزرسانی امنیتی دریافت کنند.

نظر شما در مورد این تصمیم اپل چیست؟ آیا مجبور کردن کاربران به ارتقا به نفع کاربران است یا خیر؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان