سرمای منفی 30 درجه مصرف گاز کردستان را افزایش داده است


سرمای منفی 30 درجه مصرف گاز کردستان را افزایش داده است

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: بارش برف و سرمای شدید طی روزهای گذشته که باعث یخبندان در بسیاری از نقاط استان شده است، مصرف گاز طبیعی را در برخی مناطق استان حداقل تا 30 درصد با افزایش روبرو کرده است.

احمد فعلە‌گری امروز (۲بهمن) در کمیتە مدیریت بحران شرکت گاز استان کردستان اظهار کرد: مشترکین استان با توجه به برودت بیش از حد هوا و ماندگاری سرما طی شبانه روز گذشته بیش از ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب گاز مصرف کردەاند.

به گفته این مسئول، طی یک هفته گذشته به طور میانگین مصرف گاز شهروندان استان کردستان با توجه به برودت هوا از ۳۰ تا ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تامین گاز طبیعی برای منازل مسکونی در اولویت شرکت گاز استان قرار دارد، عنوان کرد: بیشترین میزان مصرف در مدت ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب سنندج ۴ میلیون و پنج هزار متر مکعب، سقز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب، مریوان ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار، شهرستان بانه ۱ میلیون و شهرستان قروه ۹۰۰ هزار متر مکعب گازطبیعی مصرف شده است و مابقی مصارف در سایر شهرستان های استان کردستان اتفاق افتاده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان تاکید کرد: با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی کردستان مبنی بر استقرار توده هوای سرد تا اواسط هفته، به شهروندان توصیه می شود ضمن رعایت موارد ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوز موارد صرفه جویی را مد نظر داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ادامه داد: رعایت چند راهکار ساده می‌تواند میزان مصرف را در حد بسیار مطلوبی کاهش دهد که می توان به موارد ذیل اشاره کرد: رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد، تنظیم درجه پکیج روی ۵۰ الی ۵۵، بستن دریچه‌های کولر که باعث هدر رفت بسیار زیاد انرژی می‌شود، پوشیدن لباس گرم، استفاده از پرده های ضخیم برای پنجره‌ها، بستن درب اتاق های بدون استفاده و خاموش کردن بخاری یا بستن شیر ترموسات برای صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی اقدام کنند.

فعله گری مدیر عامل شرکت استان کردستان در پایان از کلیه نیروهای عملیاتی که در جریان بارش های اخیر با تلاش مضاعف و چندین برابری از خدشه وارد شدن به خدمات و تامین انرژی برای مشترکین عزیز استان جلوگیری و مانع قطع گازشده اند ، تشکر کرد و افزود : در چند روز اخیر در حالیکه بارش‌های فراوان و سرمای ۳۰ درجه زیر صفر در چند نقطه استان حاکم بود نیروی های امداد در شهرها و گازبان ها در روستاها در زیر بارش برف و سرمای شدید دست از تلاش دست برنداشته و در هر نقطه ای از استان مشکلی برای مشترکین پیش می آمد فورا حاضر و آن را رفع می نمودند تا خللی در ارائه خدمات بوجود نیاید و در بعضی مناطق که هیچگونه وسیله نقلیه قادر به حرکت نبود با پای پیاده وظایف خود را انجام می دادند.

گفتنی است تعداد مشترکین استان کردستان بیش از ۵۸۰ هزار مشترک بوده و در ۳۲ شهر و ۱۴۴۰ روستا از خدمات شرکت گاز استان کردستان استفاده می نمایند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس