یکهزار و 52 کارمند خراسان شمالی بازنشسته شدند


یکهزار و 52 کارمند خراسان شمالی بازنشسته شدند

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق بازنشستگی خراسان شمالی گفت: یکهزار و 52 کارمند استان امسال بازنشسته و زیر پوشش این صندوق قرار گرفتند.

رضا فیضی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع این تعداد ۹۸۷ نفر از آموزش و پرورش هستند و مابقی نیز مربوط به سایر دستگاه ها است.

وی با بیان اینکه با احتساب بازنشستگان سال جاری آمار اعضای این صندوق به ۱۳ هزار و ۲۹۳ نفر رسید افزود: ۹۰ درصد فرهنگیان نیز در مهر ماه سال تحصیلی جاری بازنشسته شدند.

فیضی نژاد گفت: اعضای صندوق شامل فرهنگیان و ۵۴ دستگاه، نهاد و سازمان است که بیشتر آنان شامل بازنشستگان فرهنگی خواهد بود.

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان شمالی گفت: بازنشستگان این استان در سال جاری ۸۷۱ میلیارد تومان حقوق دریافت کردند.

وی اظهار داشت: بازنشستگان عضو این صندوق پس از اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ماهانه ۹۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

فیضی نژاد با بیان اینکه ۶۷ درصد اعضای این صندوق مرد و ۳۳ درصد زن هستند، اظهار داشت: با وجود اینکه متوسط حقوق پرداختی بازنشستگان افزایش یافته است اما مشکلات اقتصادی زیادی سر راه بازنشستگان وجود دارد که بعضا با ارایه تسهیلات قرض الحسنه به این قشر در رفع مشکلات موردی کمک می کنیم.

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان شمالی گفت: امسال یکهزار و ۳۷۴ فقره وام قرض الحسنه ضروری ۱۰ میلیون تومانی و یکهزار و ۵۰۰ فقره وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان استان پرداخت شده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی