پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری شبیه‌ساز نور خورشید ساختند


پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری شبیه‌ساز نور خورشید ساختند

سبزوار- ایرنا- دومین دستگاه شبیه‌ساز نور خورشید، با قابلیت جدید و منحصر به فرد به وسیله اعضای هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری ساخته شد.

عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری روز شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: مهمترین ویژگی این دستگاه شبیه‌ساز نور خورشید، بازه شدت تابشی آن است که علاوه بر کاربردهای تحقیقاتی برای صفحات خورشیدی، در حوزه کشاورزی و صنعت کاربردهای گسترده‌ای دارند.

دکتر حسن الله داغی افزود: از ویژگی های این دستگاه قابلیت پیوستن به سایر دستگاه های تجزیه ای است که شدت نور خروجی آن توسط فتودیود استاندارد و طیف خروجی آن توسط طیف سنج بهینه سازی شده است.

عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری گفت: سال گذشته نیز اعضای تیم آزمایشگاه پلیمر دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه یک دستگاه شبیه ساز نور خورشید ساخته بودند.

وی افزود: دستگاه‌ قبلی علاوه بر کاربردهای تحقیقاتی برای آزمایش سلول‌ها و صفحات خورشیدی در صنایع خودروسازی به منظور آزمایش قطعات گوناگون خودرو، قطعات پلاستیکی، رنگ بدنه و لاستیک‌ها کاربرد دارد.

دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو، دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!