وضعیت درآمد و هزینه‌های شهرداری گرگان برای شورا مبهم است


وضعیت درآمد و هزینه‌های شهرداری گرگان برای شورا مبهم است

گرگان – ایرنا – سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به گذشت سه ماه از آغاز به کار فعالیت شهردار گرگان گفت که وضع درآمدی و هزینه این نهاد برای اعضای پارلمان شهری گنگ و مبهم است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان شامگاه امشب شنبه با حضور ۹ عضو پارلمان شهری به ریاست صفرعلی پایین محلی برگزار شد.

حجت مقسم سخنگوی شورای شهر در نطق پیش از دستور خود گفت که با وجود مطالبه اعضای شورا و وعده شهردار برای شفافیت هزینه ها و درآمدهای شهرداری هیچ گزارش به شورا ارایه نشده است .

وی افزود: شهردار گرگان با انسجام بخشی به مقوله ممیزی املاک متعلق به این نهاد باید بانک املاک و مستغلات متعلق به شهرداری را راه اندازی کند تا از بروز تخلفات احتمالی جلوگیری گردد.

این عضو شورای شهر خواستار جدیت بیشتر معاونت خدمات شهری در رابطه با برخورد عوامل سد معبر و مشاغل سیار در گرگان شد زیرا آرامش و آسایش شهروندان بسیار مهم است .

در ادامه این جلسه لوایحی که از سوی کمیته انطباق (مصوبات شورای شهر با قوانین مستقر در فرمانداری )، به شورای شهر برگشت داده شده بود قرائت شد.

شهردار گرگان با اشاره به ایرادات و نواقص گرفته شده از سوی کمیته انطباق گفت : مواردی که کمیته انطباق به آن استناد کرده از نظر محتوا و شکلی سندیت ندارد.

محمدرضا سبطی افزود: شهرداری گرگان همانند سایر شهرداری های مراکز استان‌ها تابع آیین نامه معاملات شهرداری تهران (کلان شهرها) است و مباحث مطروحه در مکاتبات کمیته انطباق در خصوص چگونگی انتشار آگهی های مناقصه و مزایده ها برخلاف رویه قانونی است .

رییس و تعدادی از اعضای شورای شهر گرگان هم در این زمینه با شهردار هم عقیده بودند و در نتیجه مقرر شد این لوایح در قالب اصلی دوباره برای رفع اختلاف به کمیته انطباق ارسال شود.

در این جلسه چندین لایحه ۲ فوریتی از سوی شهرداری گرگان در صحن مطرح شد که با رای مثبت اعضای شورا در دست بررسی قرار گرفت .

بر اساس این لوایح رقمی درحدود ۴۰۰ میلیون ریال به تعدادی از شهروندان که از حوادث طبیعی و یا آتش سوزی دچار خسارت شده بودند کمک مالی شد.

شورای شهر گرگان ۹ عضو دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی