هنرمندان پنجره دانایی جامعه هستند


هنرمندان پنجره دانایی جامعه هستند

گرگان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: هنرمندان به واسطه اندیشه پاک خود پنجره دانایی جامعه هستند و می‌خواهند آنچه از هستی و منشا آن را با احساسات وجودی خود دریافت می کنند با جامعه به اشتراک بگذارند. 

به گزارش ایرنا، محمد رعیت عصر روز شنبه در آیین افتتاحیه هفته فیلم و عکس گلستان افزود:هنرمند واژه‌ای ارزشمند پر از احساسات، شور و دانایی است و به عنوان یک انسان والا برای ساخت و اعتلای ذهن و اندیشه‌ها همت می گمارد و وجودش افتخاری برای یک جامعه آگاه به ارزش واقعی به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد که این اداره‌کل برای توزیع عادلانه فرصت ها و خدمات تلاش می‌کند و با کمک هنرمندان، خدمتی بهتر و شایسته تر برای جوانان فرهیخته و راه یافته به دنیای حرفه ای هنر ارائه خواهد کرد.

رعیت اظهار امیدواری کرد که مراکز تحقیق و پژوهش فنی خصوص مرتبط با هنر در گلستان راه اندازی شود و در این راستا تجربه هنرمندان به کتابت درآمده و به یادگار بماند.

هنرمندان پنجره دانایی جامعه هستند

گلستان ظرفیت های ویژه ای در حوزه فیلم و عکس دارد

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس هم در این آیین گفت: تجربه گلستان حکایت از مزیت های نسبی فراوانی در حوزه فرهنگ و هنر دارد و درخشش هنرمندان استان در مقیاس ملی و بین المللی سند آشکاری بر قابلیت و ظرفیت های آنها است.

غلامرضا منتظری افزود: عکس در سکوت خود فریاد است و اگر دل و چشم متفکر بر عکسی معطوف شود به یقین پیامش را دریافت می کند و مهمترین دروازه و پل ارتباط انسان غم، شادی، امید، نشاط،اندوه و غم بوده که با ما سخن می گوید.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فیلم فراتر از عکس انسان ها را می برد و در بین گونه های مختلف هنر میزان تاثیرگذاری هیچ هنری به پای فیلم نمی رسد و امیدواریم دستگاه های متولی با مسئولیت خود زمینه رشد و بالندگی استعدادها را پیش از گذشته فراهم کنند.

وی گفت: نمایشگاه هنر یک سفره فرهنگی و غذای روح است که آرامش به ارمغان می آورد و باید بستری برای نشر آن را فراهم کنیم.

منتظری اظهار داشت: هفته فیلم و عکس فرصت مغتنمی برای اشتراک تجربه های هنرمندان است و به یقین افکارشان پس از آن با قبل متفاوت خواهد بود.

هنرمندان پنجره دانایی جامعه هستند

فیلمسازی در گلستان نیاز به حمایت های ویژه دارد

مدیر انجمن سینمای جوانان گلستان هم در این آیین گفت: با شیوع کرونا بسیاری از برنامه های فرهنگی تعطیل بود که با برنامه ریزی، همکاری و درایت دولت و مردم در کنار یکدیگر این ویروس کنترل و مدیریت شد و امروز برنامه های هفته فیلم و عکس مزین به آثار هنرمندان است.

مهدی صاحبدل افزود: هنرمندان زیادی برای ساخت فیلم هایی که در این هفته به نمایش در می آید زحمت کشیدند که در این هفته ۳۱ فیلم به نمایش در خواهد آمد.

وی تصریح کرد: فیلمسازی در گلستان احتیاج به حمایت و زیرساخت دارد که با حمایت های مسئولان به موفقیت در جشنواره‌های داخلی و خارجی امیدوار خواهیم بود.

وی بیان کرد:کارگردان،نویسنده و عوامل همدلانه درکنار هم آثار خود را عاشقانه خلق می‌کنند که امیدواریم با شرایط بهتر و مدیریت ویروس کرونا به زودی شاهد برگزاری باشکوه فیلم فجر در گرگان باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر