245 میلیارد تومان کالای قاچاق امسال در استان همدان کشف شده است


245 میلیارد تومان کالای قاچاق امسال در استان همدان کشف شده است

همدان- ایرنا- مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری همدان گفت که 9 245 میلیارد تومان کالای قاچاق طی 9 ماه نخست امسال در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، "مهدی اخوان" روز شنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان، افزود: همچنین ۵۴۱ فقره پرونده قاچاق بالای ۱۰۰ میلیون تومان در محاکم قضایی استان تشکیل شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی از کاهش ۸۲ درصدی پرونده خُرد کالاهای قاچاق در استان همدان خبر داد و گفت: یک هزار و ۲۴۱ پرونده قاچاق کالا از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه در استان تشکیل و یک هزار و ۲۴۵ متهم دستگیر و تحویل مرجع قضایی شده است.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری همدان ادامه داد: ۸۵ درصد قاچاقچیان دستگیر شده در این استان غیر بومی هستند و کشفیات قاچاق کالا نیز مربوط به مسیرهای شریانی این استان است.

اخوان با بیان اینکه همدان محل دپو و انباشت کالای قاچاق نیست، افزود: مسیرهای این استان بیشتر کریدور و محل عبور کالای قاچاق هستند اما به علت اشرافیت بالای نیروهای نظامی و اطلاعاتی محموله های قاچاق در این استان توقیف و کشف می شود.

وی از افزایش ۴۷ درصدی انهدام باندهای سازمان یافته قاچاق کالا، کشف ۵۲ محموله سنگین تجهیزات یارانه ای، کشف ۹۶۰ هزار لیتر سوخت و انهدام باندهای فعال در قاچاق نهاده های دامی به خارج از کشور طی سال جاری در استان همدان خبر داد.

اخوان شناسایی و انهدام قاچاقچیان چوب و فرآورده جنگلی به میزان ۴۰ تن به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان و کشف ۵۰ تن آرد قاچاق را از دیگر پرونده های مهم استان همدان ذکر کرد.

به گزارش ایرنا، در ادامه این جلسه فرمانداران شهرستان های تابعه استان همدان نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای مبارزه با قاچاق کالا را ارائه کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی