استاندار همدان: واقعی نبودن قیمت‌ها از عوامل اصلی قاچاق کالا است


استاندار همدان: واقعی نبودن قیمت‌ها از عوامل اصلی قاچاق کالا است

همدان - ایرنا - استاندار همدان واقعی نبودن قیمت ها را مهم‌ترین عامل بروز پدیده قاچاق برشمرد و گفت: عرضه برخی کالاها در سایه ارز ترجیحی شامل دارو، آرد، روغن و مرغ نیز زمینه ای برای قاچاق معکوس از داخل به خارج از کشور است.

به گزارش ایرنا، "علیرضا قاسمی فرزاد" روز شنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان، افزود: با پرداخت ارز ترجیحی علاوه بر داخل کشور ۷۰ تا ۳۰۰ کیلومتر شعاع خارج کشور نیز از خوان نعمت جمهوری اسلامی بهره مند می شوند چرا که قیمت ها در داخل کشور واقعی نیست.

وی اظهار داشت: هر چند یارانه با نیت کمک به مردم به ویژه افراد آسیب پذیر پرداخت می شود اما اقشار آسیب پذیر جامعه از این یارانه کمترین بهره مندی را دارند و بیشترین بهره آن برای افراد متمکن و دلالان و قاچاقچیان است.

نماینده عالی دولت در استان همدان گفت: افراد دلال و سودجو دارو و مواد پروتئینی ارزان مانند مرغ، شیر و تخم مرغ را به خارج از کشور قاچاق کرده و در این بین به علت پرداخت نکردن حق و حقوق دولتی بیشترین بهره را می برند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: یک کیسه آرد به قیمت ۳۸ هزار تومان به نانوایی تحویل می شود اما همین آرد با ۶ تا ۱۰ برابر قیمت در خارج از مرزهای این کشور خرید و فروش می شود.

وی گفت: هر چند نوسان و افزایش قیمت ها مانع قاچاق معکوس کالا از داخل به خارج از کشور شده اما همچنان شاهد قاچاق کالا به شکل سازمان یافته از مرزهای غربی از جمله سوخت هستیم.

نماینده عالی دولت در استان همدان افزود: برخی مواقع کالای قاچاق ۱۰۰ تا یک هزار کیلومتر راه اصلی و رسمی را می پیماید که باید در این مسیر با آنها برخورد شود وگرنه برخورد با خرده فروشان کالای قاچاق عایدی چندانی ندارد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: جمع آوری کالای قاچاق از خرده فروشان و انتقال آن با هزینه های بالا به مرکز استان و نگهداری در انبارها با در نظر گرفتن هزینه حمل و نگهداری، فاسد شدن مواد غذایی مکشوفه و از بین رفتن هزاران تن کالا زیر باران و برف موجب اتلاف منابع، اعتبارات و ثروت ملی می شود.

وی تاکید کرد: بنابراین برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به داخل کشور و خروج کالای یارانه ای باید کنترل سخت در نظر گرفت چرا که طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب قاچاق کالا موجب نابودی تولید و آسیب به منافع ملی می شود.

استاندار همدان گفت که باید برخورد انتظامی و قضایی قاطع با قاچاقچیان صورت بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!