مسیر گردشگری فرودگاه سنندج تا کرمانشاه ایجاد شود


مسیر گردشگری فرودگاه سنندج تا کرمانشاه ایجاد شود

سنندج- ایرنا- نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه‌های معرفی منظر فرهنگی هورامان به گردشگران ایجاد مسیر گردشگری از فرودگاه سنندج تا فرودگاه کرمانشاه است که تلاش می کنیم با حمایت مجلس و کمک دستگاه‌های اجرایی این مهم به ثمر برسد.

به گزارش ایرنا، محسن فتحی شامگاه شنبه در مراسم رونمایی از سامانه اولین همایش بین المللی هورامان که بصورت مجازی حاضر شده بود، اظهار داشت: یکی از مهمترین ظرفیتهای گردشگری کردستان، منظر فرهنگی هورامان است و اهمیت بسیاری در توسعه استان دارد.

وی با بیان اینکه در طول مدت ثبت جهانی هورامان به دلیل شیوع کرونا برای معرفی این منطقه نتوانستیم کار زیادی انجام دهیم، افزود: برای دوران پسا کرونا باید برنامه ریزی دقیقی شده و از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی و گردشگری بهره گرفت.

نمانیده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران با بیان اینکه یکی از دغدغه های نمایندگان استانهای کردستان و کرمانشاه از ابتدای ثبت جهانی هورامان دغدغه تامین منابع مالی برای توسعه زیرساختها بوده، اضافه کرد: برای جذب گردشگران تقویت زیرساختهای ارتباطی اهمیت زیادی دارد و از آنجا که اقتصاد توریسم از پنج اقتصاد برتر دنیاست و کردستان هم ظرفیت و منابع لازم برای فعال شدن در این زمینه را داراست، باید حداقلهای ارتباطی برای این منطقه فراهم شود.

وی تاکید کرد: در کنار بهره‌گیری از توان نمایندگان مجلس برای توسعه منطقه، همدلی بدنه اجرایی استانهای کرمانشاه و کردستان نیز الزامی است .

مسیر گردشگری فرودگاه سنندج تا کرمانشاه ایجاد شود

اساتید دانشگاه در توسعه هورامان نقش کلیدی دارند

نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: ثبت جهانی هورامان دستاورد ارزشمندی برای استانهای کرمانشاه و کردستان است که می تواند فرهنگ، پیشینه، تاریخ و تمدن غنی مردم هورامان را بیشتر معرفی کند.

آرش لهونی با بیان اینکه همه گیری کرونا و فشارهای اقتصادی ناشی از آن بر گردشگری تاثیر بسیار منفی داشت، افزود: به همین دلیل طبیعی به نظر می رسد که نشود از ثبت جهانی هورامان بهره چندانی گرفت ولی با فروکش کردن بیماری باید از ثبت جهانی برای رساندن منافع آن به مردم، حداکثر استفاده را کرد.

وی با اشاره به اینکه به عنوان نمایندگان مردم موظف به تقویت زیرساختهای گردشگری هورامان هستیم، تاکید کرد: نقش دانشگاهیان در معرفی هورامان و پتانسیلهای منطقه بسیار چشمگیر است و باید با کارهای علمی و پژوهشی به این مهم کمک کرد.

وی به نقش کلیدی اساتید دانشگاهی و فرهیختگان در این زمینه اضافه کرد: هورامان قابلیت کمک به اقتصاد ملی را به شرط برنامه ریزی درست داراست.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی خواستار مشارکت دانشگاه رازی کرمانشاه در برگزاری اولین همایش بین المللی هورامان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان