علمای یمن: برای مقابله با دشمن سعودی در جبهه‌ها حضور یابند


علمای یمن: برای مقابله با دشمن سعودی در جبهه‌ها حضور یابند

انجمن علمای یمن با انتشار بیانیه ای از مردم این کشور خواستند با همبستگی و اتحاد هرچه بیشتر برای مقابله با دشمن سعودی به پا خواسته و با جان و مالشان در جبهه‌ها حضور یابند.

علمای یمن: برای مقابله با دشمن سعودی در جبهه‌ها حضور یابند

به گزارش راهبرد معاصر انجمن علمای یمن امروز (شنبه) در بیانیه‌ای به شدت «جنایات دشمن متجاوز علیه مردم یمن» از جمله بمباران زندان صعده و ساختمان مخابرات در الحدیده را محکوم کرد.

به نوشته وبگاه العهد، در این بیانیه آمده است که مردم یمن باید با همبستگی و اتحاد هرچه بیشتر برای مقابله با دشمن سعودی به پا خواسته و با جان و مالشان در جبهه‌ها حضور یابند و همچنین حمایت خود را از صنایع نظامی و موشکی و پهپادی اعلام کنند.

علمای یمن همچنین اعلام کردند که مردم یمن این حق را دارند که با تمامی ابزارهای مشروع از خود دفاع کنند و در این میان سکوت جهانی در قبال جنایات ائتلاف سعودی موجب رسوایی است.

در این بیانیه همچنین از موضع الازهر مصر در محکومیت حمله به ابوظبی ابراز تأسف شده و آمده است که اقدام ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در راستای پاسخ مشروع و دفاع از خود بود.

انجمن علمای یمن افزود: «تعجب می‌کنیم که الازهر چگونه به این نقطه رسید که بلندگوی دشمن باشد.»

از روز دوشنبه هفته گذشته و پس از حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی در پاسخ به حملات امارات در یمن، جنگنده‌های ائتلاف سعودی بی وقفه در حال بمباران شهرها و استان‌های صنعاء، ادلب، الحدیده و صعده هستند. در این راستا جنگنده‌های ائتلاف سعودی در بامداد روز جمعه یک بازداشتگاه را در استان صعده یمن هدف حمله قرار داده‌اند که در پی این اقدام تاکنون ۸۷ نفر کشته و ۲۶۶ تن دیگر زخمی شده‌اند./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در