رکورد شوک آور لیر ترکیه در ایران ! / قیمت امروز !


رکورد شوک آور لیر ترکیه در ایران ! / قیمت امروز !

رکنا: هر لیر ترکیه در بازار تهران هزار و 860 تومان قیمت خورده است که در یک هفته اخیر 320 تومان ارزان شده است.

لیر ترکیه وارد کانال هزار تومانی شد. لیر ترکیه در روز های اخیر نوساناتی را تجرییه کرده است. لیر ترکیه در یک هفته 320 تومان ارزان شده است. لیرترکیه در بازار تهران سقوط کرده است. لیتر ترکیه نسبت به یک ماه گذشته ۷۷۰ تومان ارزان شد.

به گزارش رکنا، پس از سقوط تاریخی لیر در روزهای اخیر قیمت این ارز در بازار تهران نیز سقوط چشمگیری داشته است و هر عدد از آن هزار و ۸۶۰ تومان قیمت خورده است که نسبت به یک هفته گذشته ۳۲۰ تومان و نسبت به یک ماه گذشته ۷۷۰ تومان ارزان شده است.

گفتنی است که پس از اینکه بانک مرکزی نرخ بهره خود را در راستای برنامه اقتصادی غیرمتعارف تعیین شده از سوی رئیس جمهور طیب اردوغان، کاهش داد، لیر ترکیه روز پنجشنبه ۵.۶ درصد در برابر دلار سقوط کرد و به پایین ترین سطح خود رسید.

لیر وارد کانال هزار تومانی شد

کاهش ۱۰۰ واحدی نرخ بهره بانک مرکزی مطابق با پیش‌بینی‌ها، کاهش تجمعی آن را از سپتامبر به ۵۰۰ واحد رساند و جذابیت پول محلی را برای سرمایه‌گذاران و پس‌اندازکنندگان کمتر کرد.

طرح اقتصادی جدید اردوغان صادرات و اعطای وام را در اولویت قرار داده است، اگرچه اقتصاددانان و قانونگذاران مخالف به طور گسترده از این سیاست به عنوان سیاست بی پروا انتقاد کرده اند. با افزایش نرخ تورم به بالای ۲۱ درصد، بودجه ترک ها تحت فشار است و نگرانی ها در حال افزایش است.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه