آیین روز حماسه و ایثار در شیروان برگزار شد


آیین روز حماسه و ایثار در شیروان برگزار شد

بجنورد- ایرنا- آیین روز «حماسه و ایثار» که بخاطر تشییع 31 شهید عملیات کربلای 5 در 2 بهمن ماه سال 65 به این نام نامگذاری شده شنبه شب با حضور خانواده های شهدا و شماری از مسوولان شیروان در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا مام جمعه اسبق شیروان در این آیین گفت: شهدا مشتاقانه در جبهه های جنگ حضور یافتند و دفاع از ملت را افتخار می دانستند.

حجت الاسلام سید حسین حسینی اظهار داشت: رزمندگان و شهدا در شرایط سخت جنگ را اداره کردند و همیشه برای دفاع از ملت ایران اسلامی تا پای جان خود مقاومت و ایستادگی کردند و روز و شب برای آنان خستگی نداشت.

وی خاطرنشان کرد: شهدا قهرمانان واقعی هستند و ادامه دادن راه شهدا و فرهنگ ولایت پذیری راه حل تمام مشکلات است.

حسینی ضمن گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) افزود: خانه فاطمه خانه پربرکتی بود که فرزندانی همچون حسن و حسین در آن تربیت شدند و در دوران دفاع مقدس شهدا و رزمندگان همه حضرت زهرا(س) را مادر خود می دانستند و در تمام کارها و مشکلات به ایشان توکل می کردند.

امام جمعه شیروان نیز گفت: ۲ بهمن سال ۶۵ روز حماسه و ایثار شیروان و یکی از روزهای پرافتخار برای مردم شهرستان است که از ابتدا پای سنگر انقلاب ایستادند.

حجت الاسلام حسین تکمیلی اظهار داشت: این روز تاریخی حرکت حماسی بزرگ بود که ۳۱ شهید به دست مردم شهید پرور شهرستان تشییع شد و دارالمصلین شایسته و به حق مردم شیروان است.

وی خاطرنشان کرد: ۲ بهمن روز به یاد ماندنی و ارزشمند است که هرساله در این روز یاد شهدا طلایی می ماند زیرا که شهدا مقام و منزلت بالایی داشتند.

در عملیات کربلای ۵ سال ۶۵، ۶۵ شهید شیروان تقدیم نظام جمهوری اسلامی شدند که با توجه به تشییع ۳۱ شهید عملیات کربلای ۵ در ۲ بهمن ماه سال ۶۵، این روز به عنوان روز «حماسه و ایثار» در این شهرستان خراسان شمالی نامگذاری شد.

شهرستان شیروان در دوران دفاع مقدس ۶۳۷ شهید و یکهزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم نظام کرده و هم اکنون ۱۰۱ آزاده دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!