2 تفاهم نامه مهارت آموزی بانوان در کرمان منعقد شد


2 تفاهم نامه مهارت آموزی بانوان در کرمان منعقد شد

کرمان - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان از انعقاد 2 تفاهم نامه با سازمان و دانشگاه فنی و حرفه ای مهارت آموزی بانوان در این استان خبر داد و گفت: بیش از سه هزار نفر از بانوان شاغل کرمان در قالب این تفاهم نامه نام نویسی کردند تا مهارت های لازم به صورت مجازی به آنان آموزش داده شود.

به گزارش ایرنا، نرجس بهرآسمانی روز شنبه در دیدار ستاد اعضای بزرگداشت هفته مادر و زن با امام جمعه کرمان با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه بانوان طی سال‌جاری افزود: یکی از فعالیت های سال‌جاری در حوزه زنان تدوین شناسنامه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی زنان را با کمک فرمانداری ها در همه شهرستان های این استان است.

وی به چاپ نخستین دانشنامه زنان فرهیخته استان کرمان با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان در سالجاری خبر داد و اظهار داشت: با کمک کمیته امداد و خیرین ۴۰ مسکن برای زنان سرپرست خانوار در سالجاری ساخته شد که آغاز کار آن در اولین سالگرد شهید سلیمانی انجام گرفت.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمان افزود: با کمک دستگاه ها و ادارات بسیاری از مشکلات حاشیه شهر کرمان برطرف شده است.

وی با اشاره به حوزه اشتغال و کارآفرینی تصریح کرد: در سال‌جاری توانستیم ۶۰۰میلیون تومان از منابع داخلی با کمک معاونت اقتصادی استانداری برای اشتغال زنان اعتبار بگیریم و یک میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان از اعتبارات کشوری در این حوزه با تخصیص وام های قرص الحسنه در حوزه اشتغال به زنان به ویژه مشاغل خانگی اعطا شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمان بیان داشت: بعد از اینکه وضعیت شیوع کرونا بهبود یافت از طریق ستاد کرونای این استان مجوز شروع به کار بازارچه های مشاغل خانگی را گرفتیم و هر ۲ هفته یکبار این بازارچه های در استا برپا می شود.

بهرآسمانی از انعقاد ۲ تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای و دانشگاه فنی و حرفه ای در راستای مهارت آموزی بانوان خبرداد و گفت: در راستای این تفاهم نامه بیش از سه هزار بانوان شاغل در این طرح نام نویسی کردند و مهارت های لازم به صورت مجازی به آنان آموزش داده می‌شود.

بهرآسمانی بیان داشت: به دنبال انعقاد تفاهم نامه با کانون وکلا در راستای کمک به زنان و کودکان آسیب دیده هستیم تا از آنها مشاوره های لازم را در زمان مشکلات داشته باشند.

وی از انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی کرمان خبر داد و گفت: این تفاهم نامه در راستای پژوهش میزان مشارکت زنان در حوزه های مختلف استان کرمان منعقد ‌شده است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان برپایی نمایشگاه توانمندی بانوان، جشن گلریزان ویژه آزادی زنان غیرعمد برای نخست بار در کشور، برپایی جشن بزرگداشت زن در محله ۱۴ معصوم، برگزاری مشاروه های رایگان، تکریم از بانوان شاغل، جشن ازدواج ۱۱ زوج با عنوان جشن فاطمی و همایش اسوه های صبر و مقاومت را از مهم ترین برنامه های های بزرگداشت مقام مادر و زن در استان کرمان عنوان کرد.

2 تفاهم نامه مهارت آموزی بانوان در کرمان منعقد شد

جایگاه و شان زنان در خانواده شأن انسان سازی و تربیت انسان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه (س) و روز مادر افزود: نگاه به جامعه زنان بسیار مهم است.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی با بیان اینکه زن در ذات خودش دارای شأن و جایگاه در نظام ارزش اسلامی است گفت: در نگاه دینی از لحاظ ارزشی و معنوی هیچ فرقی بین جایگاه زن و مرد نیست و در این میان انسانیت و کمال بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به کارکرد زن با کارکرد یک مرد در جامعه از مسئولیت هایی که دارند؛ قابل مقایسه نیست تصریح کرد: تربیت انسان مهم ترین و سنگین ترین مسئولیتی است که در جامعه بشری به زن داده شده و نقش مادری بسیار مهم است.

امام جمعه کرمان با اشاره اینکه اگر به دنبال سرنخ هایی از تربیت شهید سلیمانی باشید به طور قطع نقش مادر شهید سلیمانی نسبت به پدرش در تربیت وی اثرگذار بوده است گفت: مادر شهید سلیمانی متفاوت با مادرهای دیگر بود و نقش تربیتی مادر نقش تربیتی یک انسان است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال فروپاشی ها خانواده ها با محوریت مادر هستند تصریح کرد: دشمنان می دانند مادر مهم ترین نقش را در جوامع اسلامی دارند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: جایگاه و شان زنان در خانواده شأن انسان سازی و تربیت انسان است همان شأنی که خداوند به انبیا مسئولیت هدایت را داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی