مادران شهدا الگوی صبر و مقاومت هستند


مادران شهدا الگوی صبر و مقاومت هستند

کرج- ایرنا- سرپرست اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت که مادران شهدا الگوی صبر و مقاومت برای زنان در جامعه هستند که این درس بزرگ را ائمه (ع) آموخته اند.

به گزارش ایرنا، علی حجرگشت عصر یکشنبه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادردر دیدار با مادرشهید رضا پناهی که درجشنواره مهر مادرانه نقش آفرینی می کند با اشاره به نقش مادران‌ و همسران شهدا در پیروزی نهضت‌اسلامی، هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع از حرم اظهارداشت: مادران شهدا مقاومت کرده و بهترین عزیزان خود را نیز تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

وی بیان داشت: صبر و استقامت این مادران موجب شد تا امروز شاهد ذلت و خواری ابرقدرت‌ها و همچنین فرارشان از منطقه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از همان ابتدایی که حضرت امام خمینی (ره) از مردم خواست که وارد میدان شوند، زنان در خط مقدم حمایت و پشتیبانی از رزمندگان اسلام و انقلاب قرار گرفتند.

حجرگشت با بیان اینکه مادران شهدا در جریان قیام ۱۵ خرداد ۴۲ عملکرد خوبی از خود نشان دادند،اضافه کرد: این نهضت به‌ واسطه صبر و مقاومت این مادران تا پیروزی نهایی ادامه پیدا کرد و در طول جنگ تحمیلی به عنوان یکی از سنگین‌ترین جنگ‌هایی که تاریخ به خود دیده نیز همین موضوع باعث ماندگاری کشور و نظام شد.

وی تصریح کرد: حماسه عاشورا اگر در تاریخ ماندگار شد، به دلیل وجود مادران صبور و مقاومی چون ام‌البنین (س) بودد، که هدفشان یاری رساندن به امام زمان خود بود.

وی مادران شهدا را بانوانی از خود گذشته، فداکار و انقلابی توصیف کرد و افزود: مادران شهدا عزیزان خود را در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و امروز الگوی صبر و مقاومت برای جامعه هستند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: در فرهنگ ما شهادت مرگی نیست که دشمن تحمیل کند، شهادت مرگی است دلخواه که شخص با تمام آگاهی خودش انتخاب می کند، بنابراین چیزی را نمی بازد و از دست نمی دهد بلکه به چیزهایی دست پیدا می کند که به گفته پیامبر بزرگ اسلام برتر از آن چیزی متصور نیست.

وی عنوان کرد: انسان وقتی عبارات قرآن و ائمه را درباره شهید می شنود واقعا متعجب می‌شود چون وقتی شهید به تعبیر قرآن حی حقیقی است و نزد خدا روزی می خورد به صدیق تعبیر می شود و با خدا معامله می کندکه آنوقت باید نسبت به این جایگاه غبطه و حسرت خورد.

حجر گشت گفت: نسل جوان و امروز ما باید واژه و مفهوم شهید را با حرکت در مسیر شهید پژوهی درک کند که دراین راه آموزش و پرورش درقالب برنامه های فرهنگی ،هنری بصیرتی و تربیتی رسالت خطیری برعهده دارد.

وی تاکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی جایی فرموده بودند: «تا کسی شهید نباشد، شهید نمی شود. شرط شهید شدن، شهید بودن است.» ایشان تاکید داشت که برای شهید شدن باید شهید زندگی کرد و خودش هم مصداق بارز همین سخن بود.

فرزندم به من درس صبر داد

مادر شهید رضا پناهی نیز گفت: رضا در ۱۴ بهمن ماه سال ۱۳۴۸ در کرج به دنیا آمد و خداوند بزرگ را به خاطر این نعمت شکر کردم به خصوص زمانی که دیدم در وصیتنامه اش چگونه مادرش را به صبر دعوت کرد.

معصومه امامی اصل افزود: قبل از تولد رضا به پابوس امام رضا (ع) رفتم و از خداوند خواستم به بزرگواری امام هشتم (ع ) فرزندی مبارک به من عطا کند و پس از شهادت فرزندم هر روز سجده شکر به جای می آورم.

وی خاطرنشان کرد: رضا در راهپیمایی ها شرکت داشت و خیلی از کارهایی که آن زمان احتیاج بود همگام با بزرگتر ها انجام می داد.

مادرشهید رضا پناهی ادامه داد: زمانیکه جنگ هشت ساله شروع شد، دیگر رضا آرام و قرار نداشت و دائم می گفت من قصد رفتن به منطقه دارم و می خواهم بجنگم به ویژه زمانیکه حضرت امام (ره) دستور جهاد داده بود و رضا گفت دیگر امامم دستور جهاد داده است و درنگ جایز نیست.

وی از جوان های همسن رضا درخواست کرد که از شهدا سرمشق بگیرند و مثل آنان عمل کنند و ولایتی باشند.

وی گفت: به دانش آموزان ایران امروز می گویم که مبارزه ادامه دارد و برای این مبارزه از شهدا الگو بگیرند و بدانند دشمن در مقابل بچه های با ایمان ایران همیشه شکست می خورد.

در این دیدار در زمینه نخستین جشنواره فرهنگی هنری پناه مادرانه یاد بود شهید دانش آموز« رضا پناهی » که از سوی کانون فرهنگی تربیتی رشد آموزش و پرورش ناحیه سه کرج در استان البرز فراخوان شده ، گزارش کاملی نیز بویژه در خصوص نقش آفرینی مادر شهید رضا پناهی ارائه شد.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)