بارش‌های زمستان و بهار در حد نرمال خواهد بود/بارش سنگین برف تا 121 سانتیمتر در نیر


بارش‌های زمستان و بهار در حد نرمال خواهد بود/بارش سنگین برف تا 121 سانتیمتر در نیر

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس اعلام هواشناسی سامانه‌های مدرن نشان می‌دهد که در استان اردبیل بارش در 2 ماه زمستان و 2 ماه اول بهار در حد نرمال خواهد بود.

سیاوش محمدی در جلسه ستاد مدیریت بحران اردبیل اظهار کرد: بارش‌های خوب دی ماه کمبود بارندگی در 3 ماه پاییز را جبران کرد به طوری که ما هم اکنون با 3 درصد کاهش بارندگی نسبت به دوره بلند مدت روبه‌رو هستیم.


وی تصریح کرد: تا آخر آذرماه میانگین بارش استان 62 میلیمتر گزارش شده بود که نسبت به بلند مدت 33 درصد کاهش بارندگی‌ها را داشتیم.


مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت:‌ در دی ماه به تنهایی این میانگین بارش 2 برابر افزایش یافت و به 112 میلیمتر رسید تا کاهش بارندگی‌ها نیز به 3 درصد برسد.


محمدی افزود: 30 درصد بارش دی ماه وضعیت بارندگی در استان را بهبود بخشید و ما امیدواریم در 2 ماه پایانی فصل زمستان نیز شرایط پربارشی را در استان اردبیل شاهد باشیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بیشترین بارش برف در یک ماه اخیر از بلقیس نیر با 121 سانتیمتر، میان‌رودان خلخال 115 سانتیمتر و نیارق نمین 114 سانتیمتر گزارش شده است.


محمدی اضافه کرد: در شهر اردبیل نیز 63 سانتیمتر بارش برف اتفاق افتاده که یک رقم بی‌سابقه محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه این حجم بارش در 10 سال اخیر بی‌سابقه بوده است، بیان کرد: سامانه بارشی خاص تا روز سه‌شنبه در استان نخواهیم داشت و هوای پایدار همراه با سرما و یخبندان در شب‌ها عمده پدیده غالب خواهد بود.


مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: در فرودگاه دمای هوا به 24 درجه زیر صفر رسید و این وضعیت جوی در شهر اردبیل به کمتر از 13 درجه رسید.


محمدی گفت: انتظار می‌رود در روزهای آینده تنها پدیده غالب وزش باد و کولاک در جاده‌ها باشد و امیدواریم در اواخر هفته سامانه جدید بارشی استان را تحت تأثیر قرار دهد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!