آپدیت Oculus اپل مجیک کیبورد را به متاورس می‌آورد


آپدیت Oculus اپل مجیک کیبورد را به متاورس می‌آورد

به‌روزرسانی Oculus Quest 2 پشتیبانی از صفحه‌کلید مجیک اپل را ارائه می‌دهد.

اپل هنوز در ظاهر علاقه‌ای به متاورس نشان نداده است؛ اما این مسئله از راه پیداکردن محصولاتش به دنیای مجازی آینده جلوگیری نخواهد کرد. متا، شرکت مادر فیسبوک، در حال انتشار به‌روزرسانی هدست محبوب Oculus Quest 2 است که پشتیبانی از صفحه‌کلید مجیک اپل را به آن اضافه می‌کند.

به‌گزارش گیزمودو، Oculus قبلاً چنین سطحی از پشتیبانی را برای صفحه‌کلید Logitech K830 ارائه کرده بود. با استفاده از فناوری ردیابی بلوتوث، هدست Quest دستگاه و طرح کلی دستان شما را در دنیای دیجیتال نشان می‌دهد تا بتوانید به جای ضربه‌زدن به فضای خالی، آنچه تایپ می‌کنید، ببینید.

آپدیت Oculus اپل مجیک کیبورد را به متاورس می‌آورد

برای استفاده از این ویژگی، باید سیستم را به نسخه‌ی v37 به‌روزرسانی و ردیابی دست را در منو تنظیمات Hands and Controllers فعال و Magic Keyboard (صفحه‌کلید بلوتوثی بی‌سیم ۹۹ دلاری اپل) را ازطریق پنل Experimental Features در تنظیمات متصل کنید. Oculus توصیه می‌کند صفحه‌کلید را روی سطحی صاف و به رنگ روشن در اتاقی با نور مناسب قرار دهید تا سنسورها بتوانند موقعیت آن را به‌دقت تشخیص دهند.

به‌روزرسانی جدید اپل ممکن است به‌نفع تایپیست‌های لمسی نباشد؛ اما صفحه‌کلید مشاهده‌شدنی در دنیای واقعیت مجازی می‌تواند پیمایش در منوهای Oculus یا انجام کار در اپ‌های بهره‌وری مجازی را آسان‌تر کند.

Oculus قصد دارد در آینده از صفحه‌کلیدهای بیشتری پشتیبانی کند؛ اگرچه این روند بیش از حد انتظار طول می‌کشد. اندرو باسورث، معاون بخش واقعیت افزوده و مجازی فیسبوک، سال گذشته در اینستاگرام خود نوشت می‌خواهد پشتیبانی از همه صفحه‌کلیدها را اضافه کند؛ اما فرایند انجام چنین کاری بسیار سخت‌تر از حد انتظارشان است.

آپدیت Oculus اپل مجیک کیبورد را به متاورس می‌آورد

همچنین، در v37 ویژگی جدید اشتراک‌گذاری لینک برای کاربران اندرویدی دردسترس قرار می‌گیرد. کاربرانی که از سیستم‌عامل گوگل روی تلفن همراه خود استفاده می‌کنند، می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن موبایل Oculus به‌سرعت لینک‌های گوشی خود را با هدست به‌اشتراک بگذارند. تنها کافی است وب‌سایت مدنظر را باز و روی «اشتراک‌گذاری» کلیک و Oculus را انتخاب کنند. پس از انتخاب هدست، لینک به‌طور خودکار در مرورگر باز می‌شود. Oculus می‌گوید در آینده‌ای نزدیک این ویژگی را به iOS خواهد آورد.

عمده‌ی تغییرات دیگر در نسخه‌ی ۳۷ روی سهولت حرکت در رابط‌های دیجیتال تمرکز دارد. اکنون، می‌توانید کنترل‌کننده‌های خود را رها و از حرکات دست برای دسترسی به گزینه‌های مختلف منوی Quick Action استفاده کنید. برای مثال، اگر کف دست خود را بالا نگه دارید و سپس انگشتان دست را به‌هم نزدیک کنید، منو میان‌بری باز می‌شود که در آن می‌توانید اسکرین‌شات بگیرید یا دستورها صوتی را روشن کنید. درضمن، اکنون Oculus به کاربران امکان انتخاب بین حالت تبلت یا دسکتاپ را می‌دهد. Oculus تغییراتی نیز در صفحه‌ی کاوش اعمال کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی