استاندار: مرزبانان اصلی در سیستان و بلوچستان، مرزنشینان هستند


 استاندار: مرزبانان اصلی در سیستان و بلوچستان، مرزنشینان هستند

زاهدان_ایرنا_ استاندار سیستان و بلوچستان‌ با بیان اینکه مرزبانان اصلی در این استان، مرزنشینان هستند گفت: امنیت استان از مسیر توسعه اقتصادی می گذرد و ظرفیت مرز بزرگترین ویژگی برای دستیابی به این مهم است.

به گزارش ایرنا حسین مدرس‌خیابانی شامگاه شنبه در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی که با حضور کوشش‌تبار معاون اقتصادی وزیر کشور، مسوولان استانی و مدیران بخش‌های خصوصی عضو کارگروه در سالن اجتماعات استانداری برگزارشد اظهار داشت: بزرگترین ویژگی و ظرفیت استان سیستان و بلوچستان مرز است بطوریکه این استان، تنها استان کشور است که بیشترین مرز خاکی وآبی به طول ۱۶۰۰ کیلومتر با کشورهای همسایه دارد.

وی ادامه داد: توجه و ساماندهی مبادلات تجاری در مرزهای استان به معیشت مرزنشینان به عنوان مرزبانان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی در این خطه از میهن کمک بسزایی خواهد کرد و امنیت پایدار را در جنوب شرق کشور بدنبال دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان برخورداری بیشتر مرزنشینان از نعمت مرز و مبادلات مرزی در قالب کوله‌بری تاکید و تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی، قضایی، امنیتی و نظامی و انتظامی باید برای انتفاع بیشتر مرزنشینان از ظرفیت مرز تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد