تالاخادزه: از وزنه زدن خسته شده‌ام اما...


تالاخادزه: از وزنه زدن خسته شده‌ام اما...

لاشا تالاخادزه عنوان کرد بعد از این همه سال از تمرین و وزنه زدن خسته شده ولی به خاطر هواداران دوست دارد به کار خود ادامه دهد.

سال گذشته او همه چیز را به دست آورد: مدال های طلا در المپیک، مسابقات قهرمانی جهان و اروپا، رکوردهای بسیاری را به ثبت رساند، بهترین وزنه بردار روی کره زمین، ورزشکار سال گرجستان شد. با این حال، مقدمه بزرگ برای او لازم نیست.

به گزارش ایسنا، مصاحبه اختصاصی با لاشا تالاخادزه با اسپوتنیک گرجستان را بخوانید:

- سال نو را امسال در زادگاهم ساچخره با اعضای خانواده ام سپری کردم. جایی که من در آن بزرگ شدم، جایی که اولین گام هایم را در وزنه برداری برداشتم (اولین مربی من پدرم بود)، بی نظیر است. هنوز هم در حین تمرین در سالن ساچخره سرشار از احساسات خاص هستم. خدا را شکر در سال های اخیر چنین نتایجی کسب کردم.

در پایان هر سال همین روحیه را برای شما آرزو می کنم و با این حال، چه چیزی می تواند یک هدیه ویژه سال نو برای قوی ترین مرد روی کره زمین باشد؟

- خدا را شکر برای هر چه دارم. بزرگترین ثروت و خوشبختی این است که همه اعضای خانواده از جمله پدربزرگ و مادربزرگم سالم باشند! هدیه؟ هر چقدر هم که پیش پا افتاده به نظر برسد، بزرگترین هدیه به من پیروزی های من است، عشقی که از طرف هواداران احساس می‌کنم.

از موفقیت های شخصی خودتان که هر سال به دست می آورید بگویید؟

با افزایش سن، باید بیشتر مراقب باشم، اما هنوز بی انگیزگی ندارم. می خواهم در همه مسابقات نتایج خوبی کسب کنم. ۱۰-۱۱ ماه از سال وزنه زدن با هالتر آسان نیست، من از تمرین خسته شده ام، اما وقتی می دانید این کار چقدر برای هواداران لذت می برد، دیگر به خودتان اجازه استراحت نمی دهید.

این همه انگیزه را از کجا می آورید؟

احتمالاً نکته اصلی این است که احساس رضایت هرگز من را رها نمی کند. وقتی هواداران زیادی را در فرودگاه می‌بینید، متوجه می‌شوید که بارها می‌خواهید همین شادی را تجربه کنید. من می‌خواهم تا آنجا که ممکن است عناوین بیشتری کسب کنم.

آیا می توان احساسات پس از کسب اولین طلا و پس از کسب دومین طلای المپیک را با هم مقایسه کرد؟

- در سال ۲۰۱۶ هنوز یک ورزشکار کم تجربه بودم. من قبلاً قهرمان اروپا و جهان شده بودم اما برای اولین بار به المپیک رسیدم و تا آخر متوجه نشدم که قهرمانی مسئولیت زیادی بر دوش من خواهد داشت. من خیلی با تجربه تر وارد توکیو شدم و فقط قهرمانی و رکورد از من انتظار می رفت و احساس مسئولیت بیشتری کردم. پنج سال منتظر المپیک بودیم، هر روز خودمان را آزمایش می کردیم، خیلی عصبی بودیم و چیزی که جای تعجب دارد این است که بعد از این همه تلاش اشتیاق زیادی داشتم.

- یک بار گفتی من شخصیت آتشینی دارم اما برعکس، شما همیشه آرام و متعادل هستید. چه چیزی می تواند لاشا تالاخادزه را عصبانی کند؟

یک ثانیه شاید خیلی عصبی شوم و زود آرام می شوم. چند بار در تاشکند از من پرسیدند، بعد از بلند کردن وزنه ۲۶۷ کیلوگرمی، سر داوران چه فریاد می زدی؟ مطمئن بودم که با رعایت قوانین بر وزنه غلبه کرده ام. در کل عصبانیت من لحظه ای است و خیلی طول نمی کشد.

وزنه ۲۲۵ کیلوگرمی را به سختی بلند کردید. ما این را از شما عادت نداریم که شما وزنه سختی بزنید درست است؟

هنگام بلند کردن هالتر اصطلاح"یک نقطه مرده" وجود دارد و زمانی است که یک ورزشکار "گیر" می کند و نمی تواند بایستد. اگر در آن لحظه به حرکت خود ادامه می دادم، برای بلند شدنم سختی داشتم، بنابراین برای یک ثانیه نشستم و با تلاش دوم وزنه را زدم.

یک وزنه بردار در آن ۲ تا ۳ ثانیه که یک هالتر ۲۲۵ کیلوگرمی را بالای سر خود نگه می دارد چه احساسی دارد؟

وقتی هالتر بالای سر شما باشد دیگر وزن آن را احساس نمی کنید.

- وزنه بردار از پا گذاشتن روی تخته تا رسیدن به هالتر به چه چیزی فکر می کند؟

- من نمی دانم دیگران چه فکری می کنند. من تا حد امکان متمرکز هستم - باید تمام حرکات را دقیقاً انجام دهم، نباید حتی یک دستور مربی را از دست بدهم تا هزاران هوادار را با اشتباه خود آزار ندهم.

وقتی می‌شنوید که ممکن است وزنه برداری از برنامه المپیک ۲۰۲۸ حذف شود، چه واکنشی نشان می دهید؟

- نمی توانم تصور کنم بنا به دلایلی که می گویند وزنه برداری از المپیک دور بماند. من فکر می کنم اطلاعات منتشر شده فقط یک هشدار است.

- در مورد المپیک پاریس، قرار است تعداد دسته های وزنه برداری برای بازی های المپیک ۲۰۲۴ کاهش یابد. وزن سنگین وزن ۱۰۲ + کیلوگرم تعیین شده است، به این معنی که رکوردهای شما در ۱۰۹ + برای همیشه در تاریخ ثبت می شود.

صادقانه بگویم، چنین چیزهایی برای من اهمیتی ندارد - تقریباً در هر تورنمنت رکورد خواهم زد و در آینده حتی کیلوهای بالاتری را ثبت خواهم کرد.

می دانم که هنوز نه میل و نه وقت این کار را دارید، اما ... آیا تا به حال به شما پیشنهاد مشارکت در سیاست داده شده است؟

- وارد دنیای سیاست نخواهم شد. تجربه ای که در این سال ها در ورزش به دست آورده ام کافی است. بعد از پایان کارم دوباره خودم را در ورزش می بینم. وقتش برسد تا جایی که امکان دارد در کنار تیم وزنه برداری گرجستان خواهم بود، به خصوص که مربیانی دارم که هر روز از آنها چیزهای زیادی یاد می گیرم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در