راه‌های یک روانپزشک برای بالا بردن آستانه تحمل افراد برای پرهیز از فوران خشم


راه‌های یک روانپزشک برای بالا بردن آستانه تحمل افراد برای پرهیز از فوران خشم

یک روان‌پزشک گفت: درمان‌های فردی مانند مشاوره‌های روان‌شناسی، روانپزشکی و روش‌های کنترل خشم می‌تواند تا حد زیادی به بالا رفتن آستانه تحمل افراد کمک کند.

راه‌های یک روانپزشک برای بالا بردن آستانه تحمل افراد برای پرهیز از فوران خشم
به گزارش میگنا دکتر مجید صادقی، روان‌پزشک در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا گفت: بسیاری از دلایل کم شدن آستانه تحمل مردم جامعه به مسائل اجتماعی، ناکامی‌های اجتماعی و مشکلات اقتصادی و محیطی برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه همه‌گیری کرونا، گوشه گیری و انزوای اجتماعی و جمع بودن بیشتر اعضای خانواده با یگدیگر کم شدن آستانه تحمل افراد را بیشتر خواهد کرد، افزود: روابط اجتماعی و تفریحات درست پیگیری کننده ی این امر است که جامعه جهانی در حال حاضر از آن محروم است.

صادقی ادامه داد: مشکلات اقتصادی و تورم نیز درجامعه مزید بر علت شده است و آستانه تحمل و تحریک پذیری را تغییر داده و ما شاهد برخورد هایی در سطح جامعه هستیم همچنین خشونتهای خانگی، محیط کار و خیابان را بیشتر شاهد هستیم.

این روانپزشک درباره راهکارهای مدیریت آستانه تحمل افراد تصریح کرد: در درجه اول بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم در اولویت است که حفظ آرامش به جامعه برگردانده شود.

وی با اشاره به درمان‌های بالا رفتن آستانه تحمل افراد گفت: درمانهای فردی مانند مشاوره‌های روان شناسی، روانپزشکی و روش‌های کنترل خشم می‌تواند تا حد زیادی به این امر کمک کند.

صادقی افزود: معمولا داروهای دارویی برای این اختلال اگر بیماری خاصی فرد داشته باشد می‌تواند موثر باشد بنابراین اگر فردی دارای اختلال افسردگی، دو قطبی و... باشد با درمان‌های دارویی می‌توانند آستانه تحمل بالاتری را نیز داشته باشند. البته علل اجتماعی و فردی پائین بودن آستانه تحمل معمولا درمان‌های دارویی ندارد.

این روانپزشک گفت: بهبود شرایط اجتماعی، نگاه به آینده و برطرف شدن احساس ناامنی به آینده می‌تواند کارگشا و کمک کننده باشد. صادقی گفت: پزشکی قانونی کشور در آخرین آمار خود اعلام کرده میزان درگیری‌ها، خشم‌ها، دعواها و ضرب و جرحها افزایش پیدا کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج