سوخت توزیعی در جایگاه های سوخت کشور کاملا استاندارد است


سوخت توزیعی در جایگاه های سوخت کشور کاملا استاندارد است

روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد که سوخت توزیعی در جایگاه‌های سوخت کشور کاملا استاندارد است.

سوخت توزیعی در جایگاه های سوخت کشور کاملا استاندارد است

به گزارش راهبرد معاصر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در پاسخ به اظهارات سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با عنوان «بنزین یورو 4 پالایشگاه‌ها حین انتقال به جایگاه‌ها با مازوت و گازوئیل مخلوط می‌شود» اعلام کرد که سوخت توزیعی در جایگاه‌های سوخت کشور کاملا استاندارد است.

متن توضیحات روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به شرح ذیل است:

1- خانم سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری عنوان کرده‌اند که بنزین توزیعی در کشور به دلیل مخلوط شدن با مازوت و گازوئیل در لوله‌ها، نفتکش‌ها و تانکرها، دارای استاندارد یورو 4 نیست، این در حالی است که به نظر می‌رسد این اظهارات ناشی از بی‌اطلاعی ایشان از فرآیند عملیات توزیع سوخت در کشور است.

2- سوخت توزیعی در جایگاه‌های سطح کشور تحت استانداردهای بسیار سختگیرانه و در فرآیندی کاملا کارشناسی و در آزمایشگاه‌های مجهز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در چهار مرحله در چهار مرحله مجزا پس از تولید در پالایشگاه، در مخازن، هنگام تحویل خط و در مرحله آخر در مخزن جایگاه‌های سوخت نمونه‌گیری و به صورت مجزا کنترل می‌شود.

3- همچنین لازم به ذکر است که ادعای این خبرگزاری مبنی بر مخلوط شدن بنزین یورو 4 در نفتکش‌ها با مازوت و گازوئیل کاملا غیر کارشناسی است، چرا که اساسا سیستم توزیع سوخت در کشور کاملاً مکانیزه بوده و فرآورده‌های مختلف در انبارهای نفت در لاین‌های مختلف و به صورت کاملاً مجزا توزیع و بارگیری می‌شود؛ هر نفتکش‌ کارت حمل مخصوص خود را دارد که نوع فرآورده توزیعی در آن قید شده است و برای مثال نفتکشی که نفت‌کوره حمل می‌کند، سیستم به او اجازه حمل فرآورده دیگری را نخواهد داد.

4- طبق مصوبه دولت، تمامی بنزین و گازوئیل توزیعی در سطح کلانشهرها و حوزه تهران، دارای استاندارد یورو ۴ است و در سطح جایگاه‌ها توزیع می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق