همزمان با مذاکرات، خنثی کردن تحریم‌ها با قوت جریان دارد


همزمان با مذاکرات، خنثی کردن تحریم‌ها با قوت جریان دارد

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: هم اکنون قرارگاهی برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها وجود دارد تا اگر غربی‌ها نخواهند به خواسته‌های به حق ما تمکین کنند محتاج التماس به آنها نباشیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال توافق موقت در مذاکرات وین اظهار داشت: در این دوره از مذاکرات به تیم مذاکره کننده کشورمان به نسبت تیم قبلی اطمینان بیشتری داریم و نگرانی ما از اینکه همان مواضع و اصول کشور، نظام و منافع ملت در مذاکرات تکرار شود وجود ندارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بارها رئیس جمهور بیان کردند که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها کمک‌کننده به دستگاه دیپلماسی بوده و مذاکرات بر همین اساس دنبال می‌شود. البته مجلس هم معتقد است که هیچگاه نباید از این قانون تخطی شود و اگر بنا است مذاکرات ادامه داشته باشد بایستی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم در دستور کار مذاکره‌کنندگان باشد.

وی افزود: اگر بنا است که بپذیریم درباره درصدی از میزان غنی‌سازی تصمیم‌گیری کنیم همین امروز و همین ساعت باید طرف مقابل تصمیم‌گیری کند که رسماً و از طریق کانال رسمی و شفاف هماهنگی‌های لازم بین بانک مرکزی سوئیس و ... با بانک مرکزی ایران به منظور مبادلات بانکی صورت گیرد و بخشی از طلب‌هایی که ما داریم از طریق کانال رسمی وارد کشورمان شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی تعهد نسیه را نمی‌پذیرد و فقط توافق نقد در برابر نقد را ملاک عمل می‌دانیم.

همزمان با مذاکرات، خنثی کردن تحریم‌ها با قوت جریان دارد

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم‌اکنون قرارگاهی برای هدایت مذاکرات وجود دارد تا دیپلماسی در خدمت میدان و میدان در خدمت دیپلماسی باشد و این دو موضوع با یکدیگر حرکت خواهند کرد. البته ما شاهد آن هستیم که قرارگاه دیگری برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها وجود دارد که اتفاقاً فعال‌تر از گذشته است و اگر غربی‌ها نخواهند به خواسته‌های به حق ما تمکین کنند ما طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که محتاج التماس به آنها نباشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته