انتقاد تند یک نماینده از کلاس‌های حضوری خارج از مدارس


انتقاد تند یک نماینده از کلاس‌های حضوری خارج از مدارس

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری کلاس‌های حضوری خارج از محیط مدارس با فروکش کردن موج کرونا، به هیچ عنوان صلاح نیست.

مهدی اسماعیلی روز گذشته در جمع خبرنگاران با انتقاد از تصمیم احتمالی مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس‌های حضوری خارج از محیط مدارس، این رویه را نادرست خواند و افزود: برای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی و فیزیکی باید دو نوبته کردن مدارس به چرخه آموزشی باز گردانده شود.

وی اظهار داشت: دو نوبته کردن مدارس بهتر از این است که دانش‌آموزان را برای برگزاری کلاس‌های حضوری به بیرون از مدارس سوق دهیم، چون این وضعیت خطراتی را به همراه داشته و مدیریت خاصی را می‌طلبد و نیازمند تدابیر ویژه‌ای است و تصمیم وزارت در این خصوص به طور قطع کارایی و اثربخشی لازم را نخواهد داشت.

اسماعیلی برگزاری کلاس‌های حضوری خارج از مدارس را نیازمند مطالعات دقیق کارشناسی دانست و ادامه داد: ما نمی‌‎توانیم بدون تامین زیرساخت‌های لازم آموزشی اظهارنظرهایی پیرامون نحوه برگزاری کلاس‌های حضوری داشته باشیم چرا که تحقق این امر نیازمند مطالعات دقیق کارشناسی است و باید کلاس‌های حضوری در فضای مدارس تشکیل شوند.

وی با بیان اینکه می‌توان همچون گذشته با ایجاد نوبت بعدازظهر در مدارس مشکل کمبود فضای آموزشی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را برطرف کرد، اضافه کرد: بنابراین باید این روش را به چرخه آموزشی برگردانیم چرا که یکی از مشکلات ما این است که در سنوات گذشته مدارس را تک شیفتی کردیم.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی دغدغه مهم و اصلی دولت و مجلس را حفظ سلامت دانش آموزان برشمرد و گفت: اگر این مهم تضمین شود به طور قطع تشکیل کلاس‌ها در محیط مدارس موضوعیت پیدا می‌کند اما فی نفسه موافق این نیستم که کلاس‌های دانش‌آموزان را در مساجد یا سالن‌های شهرداری و مکان‌های ورزشی که فاقد امکانات لازم آموزشی هستند، برگزار کنیم.

اسماعیلی یادآور شد: هرچند برگزاری کلاس‌های حضوری مورد تاکید است اما فضای آموزشی باید از امکانات و تجهیزات لازم نیز برخوردار باشد.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست