قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به 1048 نفر افزایش یافت


قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به 1048 نفر افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به 1048 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 2 بیمار در استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان‌ پناه» عصر امروز (29 دی ماه) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون 75 بیمار در بیمارستان های استان کهگیلویه و بویراحمد بستری بوده که 13 نفر مبتلای قطعی و سه نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 86 هزار و 442 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی یادآور شد: از 307 نمونه pcr و رپید تست دریافت شده از آزمایشگاه های سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود هشت درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد و گچساران بودند.

یزدان پناه یادآور شد: از ١٥ مورد مثبت تست کرونا که دیروز در شهرستان بویراحمد تکرار شد متاسفانه ٦ مورد از آنها تست امیکرون مثبت داشتند که همه آنها در سنین میانسالی بودند (٣٥ تا ٥٠ سال)، لذا باید احتمال ورود امیکرون را به همه شهرستان های استان داد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: با توجه به ورود امیکرون به استان مردم باید احساس خطر کرده و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را داشته باشند، زیرا در این شرایط، احتمال سرایت بیشتر بیماری وجود دارد که نتیجه آن مرگ و میر عده ای از هم استانی ها خواهد بود.

وی گفت: با توجه به نقش واکسن در بیماری کرونا خواهشمند است دانش آموزان ١٢ تا ١٨ ساله، کسانی که تزریق واکسن نداشته اند و افرادی که نیاز به دوزهای سوم و یا یادآور دارند هر چه سریع تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند تا واکسن مناسب برای آنها تزریق شود .

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی تراکتور مشخص شد