پیشنهاد افزایش 40درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد


پیشنهاد افزایش 40درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد

فروردین گفت: افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان در بودجه 1401 را پس از تصویب در کمیسیون تلفیق، در صحن علنی پیشنهاد می‌کنیم.

«محمدمهدی فروردین»، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاراجتماعی خبرگزاری شبستان درباره بودجه و وضعیت مستمری بگیران کمیته امداد در بودجه 1401 گفت: تامین حداقل معیشت مددجویان و حفظ منزلت اقشار محروم در بودجه 1401 ضروری است.

او افزود: افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان در بودجه ۱۴۰۱ را پس از تصویب در کمیسیون تلفیق، در صحن علنی پیشنهاد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پیشنهاد دولت برای افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان نهادهای حمایتی تناسبی با نرخ تورم ندارد، افزود: کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی از اقشار آسیب‌دیده، جایگاه مقدسی است و باید جامعه هدف این نهاد تکریم شوند و مستلزم آن است که همه دستگاه‌ها دغدغه داشته باشند و حمایت لازم را گروه آسیب‌دیده جامعه انجام دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از کمیته امداد در بودجه‌نویسی سالانه و برنامه‌های توسعه کشور به معنی ارتقای کیفیت زندگی محرومان و نیازمندان است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم کشور به سمتی حرکت کند که مددجویان کمیته امداد را توانمند کنیم، لازم است منزلت و جایگاه آنها در حوزه اعتبارات حفظ شود.

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: منابع زیادی در کشور وجود دارد که با مدیریت هدفمند و هوشمند می‌تواند ظرفیت را در اختیار کمیته امداد قرار دهد.

فروردین با اشاره به وجود نخبگان بسیاری که در جامعه هدف کمیته امداد هستند، گفت: اگر به سمت توانمندسازی مددجویان کمیته امداد حرکت کنیم، روز به روز از جامعه هدف در کمیته امداد کاسته می‌شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: تمام تلاش نمایندگان این است تا اعتباراتی در شأن مددجویان کمیته امداد در بودجه ۱۴۰۱ و برنامه هفتم توسعه کشور مصوب شود؛ همچنان که بودجه ۱۴۰۰ را هم مجلس یازدهم با نگاه حمایت از محرومان تصویب کرد.

فروردین تاکید کرد: افزایش بودجه ۱۴۰۰ کمیته امداد و میزان مستمری در نظر گرفته شده برای مددجویان کمیته امداد کافی نیست و قطعا بر اساس شرایط تورمی که در کشور حاکم است باید مستمری و تعهداتی که به مددجویان داریم را ارتقا دهیم.

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان