ورود سامانه بارشی جدید به کشور ظرف 24 ساعت آینده


ورود سامانه بارشی جدید به کشور ظرف 24 ساعت آینده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به غرب و شمال غرب کشور طی 24 ساعت آینده و بارش برف و باران در بیش از 16 استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: صادق ضیاییان با بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود اظهار کرد: پیش‌بینی می شود این سامانه در استان‌های ساحلی خزر، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، همدان، مرکزی و از بعدازظهر در قزوین، البرز و تهران سبب بارش برف، باران و وزش باد و در مناطق کوهستانی کولاک برف بشود.

وی افزود: این سامانه جمعه(اول بهمن ماه) در مازندران، گلستان، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، ارتفاعات سمنان و شرق استان تهران سبب بارش می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه تا روز جمعه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید است گفت: همچنین از بعدازظهر پنجشنبه(۳۰ دی ماه) و روز جمعه در استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم، سمنان و اصفهان نیز وزش باد شدید است و در مناطق مستعد می‌تواند منجر به گرد و خاک شود.

ضیاییان ادامه داد: تا روز جمعه در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور و روزهای جمعه (اول بهمن ماه) و شنبه (دوم بهمن ماه) در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما بین پنج تا ۱۰ درجه رخ خواهد داد. همچنین طی دو روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر مواج و توفانی است. از روز شنبه تا اواخر هفته آینده در غالب مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش بینی می‌شود.

وی وضعیت جوی پایتخت را نیز اعلام کرد و گفت: دمای هوای تهران امروز، پنج‌شنبه در کمترین و بیشترین حالت خود بین صفر تا ۸ درجه سانتیگراد، در روز جمعه بین ۷ تا ۳- درجه سانتیگراد و در روز شنبه بین ۶ تا ۲- درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود.

وی افزود: آسمان تهران در طول روز جاری قسمتی ابری به تدریج نیمه ابری و با غبار محلی و در شب نیمه ابری به تدریج ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد و گاهی با وزش باد شدید همراه است. همچنین برای فردا، جمعه پیش بینی شده است که در طول روز کمی ابری و وزش باد و گاهی با وزش باد شدید و در شب کمی ابری و وزش باد گاهی وزش باد شدید همراه است. تهران در روز شنبه آسمانی صاف همراه با غبار محلی را تجربه خواهد کرد.

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟