چگونه پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار وارد شویم؟


چگونه پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار وارد شویم؟

عضو هیات علمی پردیس صنعتی شهدای هویزه گفت: ارتقای سطح ظرفیت و آموزه‌های فردی و کسب مهارت‌های تخصصی از ضرورت‌های دست‌یابی به فرصت شغلی بهتر است.

دکتر امین آیین‌مهر در وب‌نشستی ویژه دانشجویان و دانش‌آموختگان با موضوع ورود به بازار کار پس از دانش‌آموختگی، با بیان اینکه حلقه مفقوده آموزش در مؤسسات آموزش عالی، کسب مهارت‌های تخصصی و روزآمد و مورد تقاضای بازار کار است، بیان کرد: این گسست مانع اصلی توفیق دانش‌آموختگان در بازار کار محسوب می‌شود و جبران این نقیصه، شناسایی و کسب این مهارت لازم و ضروری است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برای کسب این مهارت‌ها،کارجویان باید مهارت‌های لازم را از طریق شرکت در کارگاه‌ها، وب‌نشست‌ها و دوره‌های تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی، فراگیرند.

آیین‌مهر گفت: هر ساله شمار زیادی از دانش‌آموختگان جویای کار وارد این بازار می‌شوند و ناخواسته به رقابت با سایر کنش‌گران و بازیگران این حوزه می‌پردازند تا بتوانند موقعیت‌های بهتری را به لحاظ شغلی از آن خود کنند.

وی افزود: طبیعتاً دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها به دلیل نداشتن آگاهی کافی از قواعد حاکم بر بازار کار و تخصص مورد تقاضا از سوی کارفرمایان، ناکام و سرخورده به حاشیه رانده می‌شوند.

عضو هیات علمی پردیس صنعتی شهدای هویزه توصیه کرد دانشجویان و دانش‌آموختگان تهیه کارنامکی(رزومه‌) مناسبت و مبتنی بر دانش و توانمندی را برای یافتن شغل در اولویت قرار دهند و افزود: کارنامک چکیده‌ای از پیشینه و تجربیات تحصیلی، شغلی و مهارت‌های فردی است و اولین راه ارتباطی میان کارجو و کارفرما است؛ بنابراین، همان‌طور که کارنامکی جامع و کامل می‌تواند راه‌گشای مراحل بعدی استخدام فرد باشد، کارنامک غیرحرفه‌ای نیز ممکن است در گام‌های نخست، استخدام را متوقف کند.

وی از سایت‌های کاریابی معتبر به عنوان ابزاری برای تسهیل در روند کاریابی نام برد و ادامه داد: مطالعه آگهی‌های شغلی می‌تواند حائز این نکته باشد که ‌در حال حاضر چه مهارت‌ها و توانمندی‌های شغلی در صدر فهرست تقاضای بازار وجود دارد.

وی بیان کرد: از این ‌رو کارجویان می‌توانند با آگاهی از این نکته به یادگیری و توانمندسازی خود حول محورهای تقاضای بازار کار بپردازند و از این رهگذر در رقابت با سایر کنشگران و متخصصان حوزه شغلی خود و دست‌یافتن به فرصت شغلی بهتر گوی سبقت را بربایند.

آیین‌مهر در پایان تأکید کرد: با جست‌وجویی ساده در اینترنت، می‌توان به فهرستی از سایت‌های کاریابی دست یافت؛ بنابراین به افراد جویای کار پیشنهاد می‌شود با ایجاد حساب کاربری و بارگذاری کارنامک خود در کاریابی‌های برخط (آنلاین)، توانمندی‌های خود را به سازمان‌ها و شرکت‌های گوناگون، معرفی کنند. بسیاری از سایت‌های کاریابی، از طریق «بانک کارنامک»، امکان دسترسی کارفرمایان را با کارنامک افراد فراهم می‌کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...