تنوع برنامه های فرهنگی زمینه ساز حضور جوانان و نوجوانان به مساجد می شود


تنوع برنامه های فرهنگی زمینه ساز حضور جوانان و نوجوانان به مساجد می شود

قانعی گفت: تنوع برنامه های فرهنگی زمینه ساز حضور جوانان و نوجوانان به مساجد می شود و در این امر نقش کانون های فرهنگی مساجد بسیار جدی است و باید با برنامه ریزی زمینه حضور نوجوانان را در مساجد فراهم کنند.

«حمیدرضا قانعی»، شامگاه امروز (چهارشنبه ۲۹ دی) در حاشیه بازدید از کانون فرهنگی هنری «شهدای جوادیه» شیراز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: تاریخ اسلام گواه تاثیرگذاری مساجد در امور فرهنگی و اجتماعی و هدایت جامعه به سوی تعالی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری این مطلب که مسجد، محل اجتماع مردمی برای عبادت و نیز همکاری و مشورت در کارهای فرهنگی و اجتماعی است، افزود: حضور جوانان در مسجد شادابی را به فضای فرهنگی مساجد اضافه می کند. هوشمندی و درایت متولیان امور فرهنگی در برنامه ریزی برای حضور جوانان در مسجد موجبات فراهم کردن بستر تربیت دینی در مسجد می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس افزود: تنوع برنامه های فرهنگی زمینه ساز حضور بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد می شود و در این امر نقش کانون های فرهنگی مساجد بسیار جدی است و باید با برنامه ریزی زمینه حضور نوجوانان را در مساجد فراهم کنند، این برنامه ها موجب استعدادیابی نوجوانان شده و زمینه شکوفا شدن آنها را فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های علمی، فعالیت های هنری، فعالیت های ورزشی در کنار هم مجموعه ای جذاب را می سازد که حتما جوانان و نوجوانان نیز از آن برنامه ها استقبال می کنند، افزود: امشب در کانون فرهنگی هنری «شهدای جوادیه» و مسجد «صاحب الزمان (عج)» مجموعه‌ ای از فعالیت‌ های علمی فرهنگی ورزشی مطالعاتی را مشاهده می‌کنیم که به همت روحانی معزز مسجد و مسئولین کانون فرهنگی مسجد مهیا شده است و زمینه رشد و پرورش نوجوانان و جوانان منطقه جوادیه را در اتمسفر توحیدی مسجد فراهم کرده است و این مسجد تراز و الگو، بار دیگر به ما مسوولین گوشزد می کند که مساجد و ائمه جماعات نقش مهم و محوری در آگاهی‌ بخشی و تقویت هسته مقاومت فرهنگی دارند.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی