حضور جوانان و نوجوانان در مساجد نشان از پویایی مسجد دارد


حضور جوانان و نوجوانان در مساجد نشان از پویایی مسجد دارد

حجت الاسلام امیدی گفت: هر جا مسجد و محل عبادت باشد، ظرفیتی است که می توانیم نوجوانان و جوانان را جذب کنیم و مسجد صاحب الزمان شهرک «جوادیه» با همت اصحاب مسجد و محوریت امام جماعت بسیار عمل می کنند و نشان می دهد که مسجد؛ پویا و زنده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، شامگاه امروز (چهارشنبه ۲۹ دی) در بازدید از کانون فرهنگی هنری «شهدای جوادیه» شیراز گفت: خداوند متعال را شاکریم که توفیق حضور در جمع این مسجد را به ما عطا فرمود که این مسجد بسیار نورانی و با صفاست و با حضور نوجوانان و جوانان کانون فرهنگی هنری و پایگاه مقاومت بسیج نورانیت بیشتری گرفته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با بیان اینکه هدف از حضور عرض خداقوت به کسانی است که در زمینه فرهنگی و تربیتی این مسجد فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: امروز حضور هر یک از نوجوانان و نونهالان در مسجد در واقع یک چراغی برای محله است که محله را نورانی می کند و باعث تاثیرات مثبت در زمینه های مختلف از جمله حوزه دین و فرهنگ است.

حجت الاسلام امیدی تاکید کرد: امروز اگر برای نوجوان و جوان برنامه‌ ریزی مناسبی در رشته های مختلف علمی، قرآنی، ورزشی، تفریحی و هر آنچه که به آن نیاز دارد، داشته باشیم و آن را به طرق مختلفی اجرا کنیم که بتوانیم جذب مسجد کنیم، می توانیم امید آن را داشته باشیم که خروجی آن تربیت شهید «حججی» ها و شهدای مدافع حرم باشد.

وی افزود: باید با این دید به این مسئله نگاه کنیم و با بالا بردن آستانه تحمل، صبر و حوصله نوجوانان و جوانان را پذیرا باشیم که این باعث خیرات و برکات برای خانه های خدا و محله می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد فارس با تاکید بر اینکه خانه های خدا پاک ترین و نورانی ترین جایی است که ما در اختیار داریم، خاطر نشان کرد: هر جا مسجد و محل عبادت باشد، ظرفیتی است که می توانیم نوجوانان و جوانان را جذب کنیم و مسجد صاحب الزمان شهرک «جوادیه» با همت اصحاب مسجد و محوریت امام جماعت بسیار عمل می کنند و نشان می دهد که مسجد؛ پویا و زنده است.

وی افزود: هر چه ما در این زمینه فعالیت می‌کنیم کمک میکنیم تا جامعه ما جامعه دینی باشد و دید ما به سمت تمدن شیعی و اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری سوق پیدا کند.

حجت الاسلام امیدی با تشکر ویژه از حمیدرضا قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار داشت: ایشان از ابتدای حضور شان در این مسئولیت نگاهی مسجدی و دینی داشتند و به وجود کمبود وقت به بازدید کانون‌های مساجد می‌پردازند.

خاطرنشان می شود؛ در این در این بازدید که با حضور «حمیدرضا قانعی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همراه بود، در قالب برنامه «شکوه مادری» از مادران شهیدان «فرج الله نریمانی» و «معراج مهراب کیا» از شهدای شهرک «جوادیه» شیراز در آستانه فرارسیدن میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن و مادر تجلیل به عمل آمد و بخش های مختلف فعالیت های کانون نیز بازدید شد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند