ابراز نگرانی سازمان ملل از حملات ائتلاف سعودی به صنعای یمن


ابراز نگرانی سازمان ملل از حملات ائتلاف سعودی به صنعای یمن

سازمان ملل از حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به صنعا در یمن که منجر به کشته شدن چندین غیر نظامی شده است، ابراز نگرانی و تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم»، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد گفت: دبیرکل تعهدات همه طرفها بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه جهت محافظت از غیرنظامیان، با رعایت اصول تناسب، تمایز و احتیاط را یادآوری می کند.

استفان دوجاریک تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر از همه طرف‌ها می‌خواهد تا حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند و از تشدید بیشتر تنش ها و درگیری ها در یمن جلوگیری کنند.

منابع خبری بامداد چهارشنبه از حملات هوایی شدید ائتلاف سعودی به به فرودگاه بین المللی صنعاء و مناطق مختلف پایتخت یمن خبر دادند.

جنگنده های ائتلاف سعودی همچنی بامداد سه شنبه شهرک «اللیبی» در صنعاء را بمباران کرد که به شهادت 12 یمنی و زخمی شدن 11 نفر منجر شد.

گفته می شود که تلاش ها برای یافتن قربانیان این حمله از زیر آوارها ادامه دارد و به خاطر ادامه حملات کار امدادرسانی به مناطق آسیب دیده به کندی انجام می شود.

به دنبال تشدید حملات امارات به یمن و هشدارهای صورت گرفته به ابوظبی، نیروهای یمنی پیش از ظهر دوشنبه (27 دی ماه 1400) طی «عملیات طوفان یمن» دست به اقدام نظامی تلافی جویانه زدند و با چندین فروند موشک و پهپاد اهدافی را در خاک امارات متحده عربی هدف قرار دادند. به دنبال این حملات، انفجاری در نزدیک مخازن شرکت نفت «ادنوک» و یک انفجار دیگر در فرودگاه بین المللی ابوظبی رخ داد که بر اثر آن، سه نفر کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.

حملات هفت ساله ائتلاف عربستان با مشارکت امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۴ هزار یمنی و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل