مسجد «ادهم بی» در پایتخت آلبانی افتتاح می شود


مسجد «ادهم بی» در پایتخت آلبانی افتتاح می شود

مسجد «ادهم بی» متعلق به دوره عثمانی، یکی از نمادهای تیرانا پایتخت آلبانی که بازسازی آن در مارس 2018 آغاز شد، توسط رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهوری ترکیه و و «ادی راما» نخست وزیر آلبانی افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «dailysabah»،در بیانیه آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه (تیکا) آمده است که مسجد «ادهم بی» متعلق به دوره عثمانی، یکی از نمادهای تیرانا پایتخت آلبانی که بازسازی آن در مارس 2018 آغاز شد، توسط رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهوری ترکیه و و «ادی راما» نخست وزیر آلبانی افتتاح خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: مسجد «ادهم بی» در آینده به نشانه دوستی و برادری بین دو کشور به درخشش در تیرانا ادامه خواهد داد.

«تیکا» تا کنون مرمت 9 مسجد تاریخی و سایر بناهای تاریخی از جمله برج ساعت قلعه ارگیری (جیروکاسترا)، برج ساعت کاوالیه (کاواجا)، مسجد بازار جیروکاسترا، مسجد برات بکارلار، مسجد برات هونکار، تکه هالوتی و تیرانا را تکمیل کرده است.

«تیکا» از سال 1996 از طریق دفتر هماهنگی برنامه تیرانا فعالیت خود را در آلبانی آغاز کرد.

در مجموع 546 طرح بین سال های 1996تا 2022 به منظور حمایت از زیرساخت های نهادی کشور، افزایش ظرفیت اداری و احیای بخش های تولیدی اجرا شده است.

تیکا همچنین پروژه هایی را برای افزایش ظرفیت اشتغال، بهبود خدمات بهداشتی و آموزشی، حفاظت از میراث مشترک تاریخی و فرهنگی و توسعه گردشگری کشور انجام داد.

در این بیانیه همچنین آمده است که 52 پروژه از نوسازی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی تا ایجاد آزمایشگاه های آنالیز پزشکی در بخش بهداشت انجام شده است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟