آغاز فعالیت های نخستین همایش بین المللی قرآن در عراق


آغاز فعالیت های نخستین همایش بین المللی قرآن در عراق

نخستین همایش بین المللی قرآنی برای یکسان سازی مقررات داوری به همت آستان مقدس حسینی برگزار شد. این همایش نخستین همایش در نوع خود است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از qafqn، دبیرخانه آستان مقدس امام حسین به نمایندگی از دارالقرآن کریم، فعالیت های همایش بین المللی قرآنی تدوین و یکسان سازی مقررات داوری را با حضور دهها شخصیت قرآنی از کشورهای مختلف اسلامی آغاز کرد.

در این همایش که در دانشگاه دخترانه الزهرا در کربلای معلی برگزار شد، شیخ عبدالمهدی کربلایی، متولی شرعی آستان مقدس حسینی و نمایندگان 18 کشور جهان از عراق، عربستان، لبنان، سوریه، بحرین، امارات، قطر، تونس، کویت،مصر، ایران، سودان، اردن، الجزایر، مالزی، لیبی، ترکیه و اندونزی شرکت کردند.

نشست هاس تخصصی این همایش از عصر دوشنبه در ساختمان دارالقرآن آغاز شد و تا پنجشنبه ادامه دارد. با توجه به این مسئله، شبکه قرآن کریم به عنوان بخشی از شبکه های ماهواره ای کربلا و گروهی دیگر از شبکه های رسانه ای فعالیت های این همایش بین المللی قرآن را که در نوع خود اولین همایش می باشد، تحت پوشش قرار می دهند.

دکتر شیخ الدین الهادی، رئیس دارالقرآن آستان مقدس امام حسین0ع) گفت: توجه به قران کریم و خدمت به نهضت قرآن در جهان اسلامی یکی از مهم‌ترین نشانه های تقواست.

الهادی افزود: این همایش بین المللی تخصصی به رویدادی مهم برای نهادهای قرآنی برای سازماندهی چشم اندازها و برنامه های ارایه شده در این همایش تبدیل می شود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / مرکز فرماندهی اسرائیلی‌ها در غزه به آتش کشیده شد