طرح‌های هادی روستایی خراسان شمالی 143 میلیارد تومان اعتبار دارد


طرح‌های هادی روستایی خراسان شمالی 143 میلیارد تومان اعتبار دارد

بجنورد- ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: امسال برای اجرای طرح‌های هادی در روستاهای استان 143 میلیارد تومان اعتبار از منابع استانی و ملی و نیز منابع قیر رایگان مصوب شد که امید می رود تخصیص آن مناسب باشد.

علی اکبر صابری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال برای اجرای طرح های هادی در روستاهای استان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع استانی و ملی و ۴۳ میلیارد تومان از منابع قیر رایگان مصوب شده است.

وی افزود: تاکنون ۵۰ درصد معادل ۵۰ میلیارد تومان از منابع عمرانی ردیف استانی و ملی برای اجرای طرح های هادی روستایی استان تخصیص یافته است.

صابری خاطرنشان کرد: منابع قیر رایگان به صورت اسناد خزانه اسلامی اختصاص می یابد که برآورد می شود با این میزان اعتبار پروژه های آسفالت در حدود ۵۰۰ هزار مترمربع اجرا شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: اعتبارات امسال برای اجرای طرح های هادی در ۱۱۰ روستای استان هزینه می شود.

وی گفت: اکنون اجرای طرح هادی در ۲۲۰ روستا معادل ۳۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اجرایی شده است البته با توجه به اینکه اجرای این طرح ها از روستاهای پرجمعیت آغاز شد، اکنون بیش از ۷۰ درصد از جمعیت روستایی استان از مزایای آن بهره مند هستند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طرح هادی باید در ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اجرایی شود که اکنون اجرای این طرح ها در ۴۳۰ روستا اجرا شده و یا در حال اجرا است.

خراسان شمالی یکهزار و ۲۹۷ روستا و آبادی دارد که ۴۴ درصد جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

بر اساس سرشماری سال ۹۵، حدود ۱۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار در بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی خراسان شمالی سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...