جاده‌های استان کرمانشاه مه گرفته است؛ رانندگان احتیاط کنند


جاده‌های استان کرمانشاه مه گرفته است؛ رانندگان احتیاط کنند

کرمانشاه - ایرنا - رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: با توجه به برودت هوا و فراهم شدن شرایط، اکثر جاده‌های استان دچار مه گرفتگی شده است که این شرایط می‌طلبد رانندگان جانب احتیاط را رعایت کنند.

سرهنگ «کیخسرو دستغیب» روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تا آنجا که امکان دارد باید ار رانندگی در شرایط مه آلود خودداری شود چرا که سطح دید به کمترین میزان کاهش یافته و احتمال تصادف و خطر را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: در صورت ضروری بودن سفر در هوای مه آلود، رانندگان با حداقل سرعت رانندگی کرده و حتما از چراغ مه شکن استفاده کنند.

سرهنگ دستغیب افزود: در صورت بخار کردن شیشه جلو از دستگاه تهویه خودرو استفاده کرده و یا شیشه سمت راننده را مقداری پایین آورده تا بخار حاصله از بین رفته و مانع دید نشود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه یادآوری کرد: برخی جاده های استان به خاطر شرایط جوی منطقه ممکن است به صورت مقطعی دچار یخ زدگی شوند که همین موضوع می طلبد رانندگان احتیاط لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اطمینان از سالم بودن بخاری، برف پاکن و لاستیک خودرو، پر بودن باک بنزین و روشن کردن چراغ های مه شکن خودرو هنگام رانندگی در هوای برفی و مه آلود از دیگر مواردی است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

سرهنگ دستغیب همچنین نسبت به سرعت و سبقت‌های غیرمجاز و رعایت فاصله طولی مناسب به رانندگان هشدار داد و گفت: ۷۲ تیم پلیس در چاده های استان به صورت شبانه روزی حضور دارند تا در صورت نیاز به یاری شهروندان بشتابند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا