خروج ترامپ از برجام، یکی از احمقانه‌ترین تصمیمات 50 سال اخیر است


خروج ترامپ از برجام، یکی از احمقانه‌ترین تصمیمات 50 سال اخیر است

کریس مورفی خروج ترامپ از برجام را یکی از احمقانه‌ترین تصمیمات سیاست خارجی 50 سال اخیر آمریکا عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان -کریس مورفی، سناتور آمریکایی در توییتر نوشت: «خروج ترامپ از برجام، تصمیمی که وزیر امور خارجه و دفاع او با آن مخالف بودند، به عنوان یکی از احمقانه‌ترین و خطرناک‌ترین تصمیمات سیاست خارجی آمریکا در ۵۰ سال اخیر تلقی خواهد شد.»

پیش از این «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، با ادعای آن‌که توافق برجام، برنامه هسته‌ای کشورمان را تحت کنترل در آورده بود، خروج از برجام از سوی دولت پیشین آمریکا را بدترین تصمیم در سیاست خارجی این کشور در تاریخ معاصر عنوان کرده بود.

پولیتیکو در گزارشی تحلیلی نوشت کاخ سفید خروج بی برنامه ترامپ از توافقنامه هسته‌ای ایران را به دلیل چشم انداز‌های مبهم اشتباه می‌داند. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید از تصمیم ترامپ برای خروج بی هدف از توافقنامه برجام انتقاد کرد و گفت: «این اقدام بدون توجه به این موضوع که در آینده ممکن است چه اتفاقی بیافتد گرفته شده است.»

مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای تقریباً دو ماه پیش مجدداً از سر گرفته شد. طرفین مذاکره کننده قبلاً اعلام کرده بودند که امیدوارند طی چند هفته آینده به توافق دست یابند. هم‌اکنون دور هشتم مذاکرات احیای برجام در وین در جریان است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک