وزیر امورخارجه در مورد توافقات ایران با چین و روسیه به مجلس توضیح دهد


وزیر امورخارجه در مورد توافقات ایران با چین و روسیه به مجلس توضیح دهد

تهران- ایرنا- نماینده رامیان در مجلس گفت:از وزیر امور خارجه دعوت شود تا در جلسه غیرعلنی توضیحات کاملی را درخصوص توافقات ایران با چین و روسیه و مذاکرات وین ارائه کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، غلامعلی کوهساری در نشست علنی امروز (یکشنبه ۳ بهمن) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: هیات رئیسه مجلس می تواند براساس آیین نامه داخلی مجلس تمام یا بخشی از یک جلسه مجلس را برای رسیدگی به امور مهم و اساسی کشور اختصاص دهد. از جمله موضوعات مهمی که امروز در سطح جامعه مطرح است، بحث حذف ارز ترجیحی بوده که دولت در لایحه بودجه برای سال ۱۴۰۱ مطرح کرده و دیگر بحث قرارداد میان ایران - چین و ایران - روسیه است، لذا خواهشمندم جلسه ای را به این موضوعات بسیار مهم اختصاص دهید.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس یازدهم گفت: حذف ارز ترجیحی موضوع بسیار مهمی بوده که ممکن است مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کند، توضیحات دولت در این خصوص برای نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ قانع کننده نبوده، بنده این مطلب را عرض می کنم تا در تاریخ ثبت شود که بنده یکی از نمایندگان مخالف حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به این شکل هستم. اینکه دولت به یک مرتبه تصمیم بگیرد ارز ترجیحی را حذف کند و مردم را با مشکل مواجه کند، این ارز باید به صورت تدریجی حذف شود.

کوهساری اضافه کرد: موضوع دیگری که لازم است مجلس جلسه ای را به آن اختصاص دهد، بحث قرارداد میان ایران-چین و ایران- روسیه است که بنده به عنوان نماینده مجلس از محتوای این قراردادها هیچ اطلاعی ندارم، همچنین از محتوای توافقات وین نیز بی اطلاع هستم، لذا درخواست می کنم از وزیر امور خارجه دعوت شود تا در جلسه غیرعلنی توضیحات کاملی را درخصوص مطالب فوق ارائه کند تا نمایندگان نیز بتوانند پاسخگوی سوالات مردم در این رابطه باشند.

علی نیکزاد ثمرین در پاسخ به تذکر نماینده رامیان گفت: طبق تبصره ۱ ماده ۱۰۷ آیین نامه داخلی مجلس هیات رئیسه تصمیم گرفته روزهای سه شنبه را به کار نظارتی اختصاص دهد و از وزرا برای حضور در جلسه علنی و غیرعلنی دعوت کند، لذا موضوعاتی که مطرح کرده اید، در حال انجام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟