نماینده مجلس: بازار اصفهان مستعد وقوع حوادث و آتش سوزی‌های بزرگ است


نماینده مجلس: بازار اصفهان مستعد وقوع حوادث و آتش سوزی‌های بزرگ است

اصفهان-ایرنا- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بازار اصفهان وضعیت بسیار نگران کننده و مستعد وقوع حوادث و آتش سوزی بسیار بزرگی نظیر پلاسکو را دارد.

امیرحسین بانکی پور فرد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه هفته گذشته سالگرد وقوع فاجعه ساختمان پلاسکو تهران بود افزود: در صورت وقوع اتفاق ناگواری در قسمتی از بازار اصفهان، هیچگونه راه عبور و مرور برای نیروهای امدادی وجود ندارد که ممکن است خسارت‌های بزرگی به شهر وارد کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در چند دهه گذشته تا کنون چنین فاجعه‌ای در استان اتفاق نیفتاده است اما باید پیشگیری کنیم و پیش از وقوع فاجعه راه‌های پیشگیری از آن را پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: فرونشست در اصفهان زمینه وقوع حوادث بسیاری را از جمله در خطوط زیر زمینی شهر ایجاد می‌کند.

بانکی پور فرد با بیان اینکه بطور قطع دشمنان از این زمینه‌های آسیب زا در استان اصفهان اطلاع دارند خاطرنشان کرد: وجود دشمنانی که بویژه در سال‌های اخیر و برای سال آینده برنامه ریزی کردند ما را نگران می‌کند که می‌تواند مشکلاتی را برای ما بوجود آورد.

وی بیان کرد: بستر وقوع زمینه‌های نابسامانی‌ فراهم است و دشمنان در این نابسامانی‌ها دست به اقداماتی مخربی می‌زنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز است که این موضوع در دستور کار اتاق بازرگانی اصفهان قرار گیرد و توسط کمیته ای بررسی شود و پیش بینی‌های لازم در خصوص اصناف و کارخانه‌ها پیش بینی شود.

وی تاکید کرد: احتمال وقوع حادثه ای شبیه انفجاری که سال گذشته در بیروت لبنان اتفاق افتاد در انبارهایی در پنج تا ۶ نقطه اصفهان وجود دارد که بی توجهی زیادی نسبت به آنها می‌شود و این موضوع از جمله مواردی است که می‌تواند مشکلاتی را برای همه مردم ایجاد کند.

بانکی پور فرد افزود: پیشنهاد می‌دهیم که کمیته ای بررسی این موارد را در دستور کار خود قرار دهد و تا ۲ سه ماه آینده در این زمینه تصمیمات خوبی گرفته شود.

بازار تاریخی اصفهان که قدمت آن به دوره صفویه باز می گردد از ضریب ایمنی کافی برخوردار نیست و بر اساس برخی برآوردها افزون بر هشت هزار و ۵۰۰ واحد صنفی فعال در این بازار با خطر آتش سوزی و سایر حوادث روبرو هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا