هواشناسی نسبت به افزایش آلاینده‌ها در استان همدان هشدار داد


هواشناسی نسبت به افزایش آلاینده‌ها در استان همدان هشدار داد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با توجه به پایداری وضعیت آب و هوایی و نبود سامانه بارشی، غلظت آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و مناطق صنعتی استان از فردا/دوشنبه/ افزایش می‌یابد.

«سیدمحسن موسوی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تا هفته آینده، سامانه بارشی فعالی وارد استان همدان نمی‌شود، افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری و همراه با افزایش غلظت آلاینده‌ها و وزش ملایم باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: به دلیل وارونگی ضعیف دما، میزان آلاینده های جوی در ۲ روز آینده در برخی از نقاط صنعتی و شهری استان همدان افزایش می‌یابد.

موسوی با اشاره به اینکه دمای هوا نسبت به چند روز گذشته کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: کمینه دمای هوا در سه روز آینده بین یک تا سه درجه سانتیگراد افزایش می یابد و در برخی از نقاط به ۱۱ درجه سانتیگراد زیر صفر می رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ملایر با ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و بهار با ۱۵ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین دمای استان را داشته است.

موسوی افزود: بیشینه دمای هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دمای هوای این شهر نیز ۱۳ درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایران با چه موشک‌هایی آسمان منطقه را به 2 نقطه در فلسطین اشغالی دوخت؟