دشواری مضاعف کار بانوان فعال اجتماعی


دشواری مضاعف کار بانوان فعال اجتماعی

تهران- ایرنا- سخنگوی دولت نوشت: به رغم گشایش‌های انجام شده در امور بانوان، سختی‌های کار بانوان فعال اجتماعی مضاعف است؛ تربیت فرزند و تدبیر امور منزل در کنار اشتغال بیرونی، از دشواری‌های زنان فعال در عرصه اجتماع است، با این وجود زنان ایرانی توانسته‌اند این دو حوزه را به خوبی مدیریت کنند.

بانوان ایرانی به تاسی از الگوی ناب‌شان حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) در طول تاریخ سرآمد و جریان‌ساز بوده‌اند. حضور در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی ضمن حراست از عفت و پاکدامنی، نقش زنان مسلمان ایران را متمایز کرده است.

مرور وقایع چهار دهه گذشته انقلاب اسلامی ایران این موضوع را ثابت می‌کند که زنان، در عین صیانت از کانون خانواده، جریان‌ساز اجتماعی هم بوده‌اند: تحقق انقلاب اسلامی بدون همراهی، مشایعت و مشارکت زنان غیرممکن بود. زنان در دفاع مقدس اسطوره‌هایی را پدید آوردند و وقایعی را ثبت کردند که هم در متن جنگ و هم در پشت جبهه‌ها، مشابهی ندارد. در همه انتخابات‌ها، خواست زنان تعیین‌کننده بوده است و ... همه این‌ها ثابت می‌کند که نقش و حضور زنان در جامعه اسلامی، نمایشی و صوری نیست، بلکه واقعی و نشات‌گرفته از خصایص ممتاز زنانگی است.

به رغم گشایش‌های انجام شده در حوزه امور بانوان، سختی‌های کار بانوان فعال اجتماعی مضاعف است. تربیت فرزند و تدبیر امور منزل در کنار اشتغال بیرونی، از دشواری‌های زنان فعال در عرصه اجتماع است. با این وجود آمارها نشان می‌دهد که زنان ایرانی توانسته‌اند این دو حوزه را به خوبی مدیریت کنند و دستاوردهای درخشانی بر جای بگذارند.

ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) و روز زن را به همه بانوان فعال اجتماعی، به ویژه بانوان خبرنگار و عکاس تبریک می‌گویم، برایشان آرزوی کسب موفقیت‌های بیش از پیش دارم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403