86 درصد آرای محاکم مازندران در دادگاه تجدید نظر تایید می‌شود


86 درصد آرای محاکم مازندران در دادگاه تجدید نظر تایید می‌شود

نوشهر- ایرنا - رئیس کل دادگستری مازندران دقت دادگاه‌های بدوی در صدور احکام را یکی از عوامل جلوگیری از اطاله دادرسی و انباشت پرونده‌های قضایی دانست و گفت: 86 درصد از آرای محاکم بدوی مازندران در دادگاه‌های تجدید نظر تایید می‌شود که این یک موفقیت است.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان شهرستان چالوس افزود : امروز دقت در آرای صادره اولویت نخست دستگاه قضایی است و در این راستا با لحاظ کردن سرعت در رسیدگی ، دقیق بودن در صدور احکام قضایی نیز تاکید می شود.

وی کاهش میزان آرای نقض شده محاکم بدوی در دادگاه های تجدید نظر به ۱۴ درصد را نشانگر افزایش توجه و دقت بالای رسیدگی به پرونده ها توسط قضات دادگستری مازندران دانست و و گفت : تلاش بر این است که بتوانیم تا حد ممکن با اعمال دقت بیشتر میزان نقض آرا در محاکم تجدید نظر را بیشتر از این کاهش دهیم.

رئیس کل دادگستری مازندران از رسیدگی به ۹۰ هزار فقره پرونده طی یک ماه گذشته در محاکم قضایی استان خبر داد و افزود : در میان پرونده های رسیدگی شده پرونده های بسیار سنگین همچون دماء، اموال، نفوس، انفال و بخش های مختلف وجود داشت که نیازمند دقت و توجه کافی و انگیزه بالا از سوی همکاران بود.

وی گفت : در نظام اسلامی خدمتگزاری و خدمت رسانی به مردم عبادت محسوب می شود و این انگیزه بالایی به تمامی نیروهای در دستگاه قضایی می دهد تا بتوانند در دادخواهی افراد جامعه با دقت و در کمترین زمان تعیین تکلیف کرده و حق را به حق دار بدهند.

اکبری افزود : دسترسی مردم به دادگستری باید آسان باشد و در این راستا در حال حاضر ۳۳ حوزه قضایی در مازندران داریم که که از این تعداد ۱۲ حوزه قضایی در بخش ها مستقر هستند و ۲۲ حوزه نیز در مراکز شهرستان ها فعالیت می کنند.

رییس کل دادگستری مازندران در این مراسم از زحمات عبدالکریم خطیبی دادستان سابق چالوس قدردانی و حجت الاسلام خسرو غلام یزدانی را به عنوان دادستان جدید معرفی کرد.

خطیبی که به مدت ۲ سال دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چالوس بود ، به عنوان معاون قضایی رئیس کل و مسئول واحد نظارت و ارزشیابی قضات استان به اداره کل دادگستری استان مازندران منتقل شد.

شهرستان چالوس با جمعیت ۱۱۶ هزار نفری سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی