مسلمان بودن موجب برکناری نماینده حزب محافظه کار در انگلیس شد


 مسلمان بودن موجب برکناری نماینده حزب محافظه کار در انگلیس شد

نصرت غنی در سال 2020 پس از ادعایی مبنی بر اینکه مسلمان بودن او باعث ناراحتی همکارانش شده است، از سمت خود در وزارت حمل و نقل برکنار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «میدل ایست آی»، نصرت غنی در سال 2020 پس از ادعایی مبنی بر اینکه مسلمان بودن او باعث ناراحتی همکارانش شده است، از سمت خود در وزارت حمل و نقل برکنار شد.

غنی در مصاحبه ای با روزنامه ساندی تایمز گفت: به من اعلام شد که مسلمان بودنم به عنوان یک موضوع در جلسه ای در داونینگ استریت مطرح و گفته شد که وضعیت من به عنوان یک زن مسلمان موجب احساس ناراحتی همکارانم شده است.

غنی، معاون کمیته ۱۹۲۲ محافظه‌کار، مدعی شد پس از اینکه به او اخطار دادند که اگر به طرح این موضوع ادامه دهد، توسط همکاران طرد می‌شودو حرفه و اعتبارش از بین می‌رود، سکوت کرده است.

گفته های غنی همچنین اتهامات مبنی بر اسلام هراسی بودن حزب محافظه کار را دوباره تشدید خواهد کرد.

غنی در این باره گفت: وقتی نخست وزیر به من گفت که باید پست دولتی خود را در فوریه 2020 ترک کنم، تعجب کردم اما فهمیدم که این یک واقعیت سیاسی است.

وی افزود: پرسیدم که چه تفکری در پس تصمیم اخراج من بود و چرا نام من در ساختمان شماره 10 داونینگ استریت ذکر شد و به من پاسخ داده شد که در این جلسه مسلمان بودن من به عنوان یک مسئله مطرح شد و اینکه چرا من برای دفاع از حزب در برابر اتهامات اسلام هراسی به اندازه کافی تلاش نکردم.

چندی پیش حزب کارگر انگلیس به عدم امنیت مسلمانان انگلیس با رشد روند اسلام هراسی در این کشور اعتراف کرد.

رئیس حزب کارگر انگلیس از حزب محافظه‌کار خواست در مقابله با اسلام‌هراسی قاطعانه تر عمل کند.

«أنیلیس دودز» در یک بازدید برای بزرگداشت ماه آگاهی از اسلام هراسی گفت که آمار نشان می‌دهد تقریباً نیمی از جنایات ناشی از نفرت در سال گذشته میلادی مسلمانان را هدف قرار داده‌اند.

دودز در نامه ای به همتای محافظه کار خود، الیور داودن از او خواست که نه تنها با اسلام هراسی در جامعه بلکه در حزب خود نیز مقابله کند.

رئیس حزب کارگر و افضل خان ،رئیس شبکه مسلمانان کارگر در این نامه گفتند که مسلمانان به ویژه در برابر جنایات ناشی از نفرت با انگیزه مذهبی آسیب پذیر هستند ؛ روندی که در دولت محافظه کار هیچ نشانه ای از کاهش آن وجود ندارد.

یک بررسی به سرپرستی پروفسور سواران سینگ در اوایل سال جاری نشان داد که احساسات ضد مسلمانان همچنان یک مشکل در حزب محافظه کار است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد