«مادرانه»؛ برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س)


«مادرانه»؛ برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س)

تهران-ایرنا-سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر، مجموعه برنامه «مادرانه» را برگزار می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این برنامه با ۲ رویکرد محتوایی ترویج و گسترش ارزش‌های مادری و معرفی و شناخت ویژگی‌های حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی زن امروز برگزار و در قالب بسته محصولات مجازی «مادرانه» هر یک از فرهنگسراها یک محصول به مناسبت روز مادر تولید و در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

جشنواره «لالایی‌های مادرانه» نیز با هدف معرفی و ترویج لالایی‌ها و سروده‌های مادرانه، توجه به تربیت دینی و زیبایی‌شناختی مادر و شناسایی تأثیر لالایی‌ها در ایجاد پویایی و نشاط مادران و کودکان برگزار می‌شود.

در این جشنواره مادران و مادربزرگ‌ها می‌توانند تا ۹ بهمن ماه فایل‌های صوتی اجرای تک‌نفره لالایی را همراه با مشخصات خود به شماره واتساپ ۰۹۰۲۱۹۱۹۲۵۰ به نام فرهنگسرای رویش ارسال و آثار می‌تواند به زبان و گویش‌های مختلف ایران‌زمین اجرا شود.

ویژه‌برنامه «مهرآیین» که در مناسبت‌های مختلف با تجلیل از خانواده شهدا برگزار می‌شود، در ایام سالروز ولادت حضرت زهرا(س) نیز به تجلیل از مادران شهدای جاویدالاثر اختصاص دارد. همایش نیم روزه «مادرانه» دیگر برنامه در حال برگزاری در این ایام است که در آن مادران و دختران نوجوان از برنامه‌هایی مانند کارگاه آموزشی و مسابقه آشپزی بهره می‌برند.

همچنین در برنامه «عطر یاس» از زنان شاعر و نویسنده عضو کانون‌های ادبی سازمان تجلیل و در برنامه «نوای عاشقان» پنج گروه سرود در چهار ایستگاه منتخب مترو به اجرای برنامه می‌پردازند.

فرهنگسرای خانواده نیز یکشنبه(سوم بهمن) از ساعت ۹ تا ۱۲ در بوستان شفق میزبان کارگاه خوشنویسی «دُرّی از صدف» با موضوع نام‌ها و القاب حضرت زهرا(س) است. جشن «مادرانه» هم در همین روز از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار خواهد شد که بخش‌های متنوعی مانند اجرای سرود، مسابقه و مولودی‌خوانی دارد.

مسابقه فرهنگی هنری «اولیای مهر» در ۲ بخش پادکست و دل نوشته دیگر برنامه سازمان فرهنگی هنری به این مناسبت است که علاقه‌مندان برای شرکت در آن می‌توانند تا ۲۵ بهمن ماه آثار خود با موضوع مادر، پدر، حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) را به شماره ۰۹۰۱۲۴۷۲۱۵۷ در پیام‌رسان واتساپ ارسال کنند.

تولید مستندهای کوتاه از مادران شهدا و قدردانی از آنان

فرهنگسرای سرو به مناسبت میلاد فرخنده حضرت زهرا(س) و روز مادر، ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری را در ۲ بخش اجرای حضوری و در فضای مجازی ویژه بانوان تدارک دیده که در برنامه‌ای با عنوان‌ «مهمان مادر» سراغ جمعی از مادران شهدا رفته و ضمن تهیه مستندی کوتاه از صلابت و شکیبایی این مادران، از آنان تجلیل می‌کند.

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت مادران شهدا که با اخلاص و همتی بلند فرزندان غیور خود را برای دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب روانه میدان جهاد و شهادت کرده‌اند به ثمر نشسته است و بی‌تردید این انقلاب مرهون زحمات و بردباری چنین مادران با ایمان و فداکاری است.

مجموعه مستند «مهمان مادر» با حضور در منزل سه مادر شهید عالیقدر، شهیدان عتیقی‌نژاد، حاجی شاه و بلالی از سوی فرهنگسرای سرو تولید شده و روایتی متفاوت از نصایح و پندهای آنان به شهروندان است.

کارگاه‌های هنری عفاف و حجاب با عنوان «بانوی آب و آیینه» از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای سرو است که در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در این فرهنگسرا برگزار می‌شود و به گرامیداشت مقام و منزلت زن می‌پردازد.

کارگاه‌های نقاشی خط، خوشنویسی و تصویرسازی با محوریت سیره و زندگانی حضرت زهرا(س) و اسماء مبارک این بانوی بزرگ عالم تشیع با حضور مربیان رشته‌های تصویرسازی، نقاشی و خوشنویسی یکشنبه( سوم بهمن) از ساعت ۱۳ تا ۱۸ برگزار می‌شود.

برنامه دیگر فرهنگسرای سرو به مناسبت گرامیداشت ایام ولادت حضرت زهرا(س)، برگزاری فعالیت‌های خیرخواهانه و خداپسندانه در قالب طرح‌های کمک معیشتی و اهدای هدیه حجاب از جمله این برنامه‌هاست، این پویش به منظور تامین منسوجات و ملزومات عفاف و حجاب برای بانوان کمتر برخوردار برگزار می شود.

این طرح به همت هیئت محبین الزهرا(س) و کانون جهادی شهید محمدرضا زارع اجرا می‌شود و خیران جهت شرکت در این امر خداپسندانه می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۱۲۵۵۷۳۴۲۷ واریز کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲۳۱۰۲۰۰۵ تماس بگیرند. همچنین به نیت سلامتی تمام مادرها، بسته‌های معیشتی در میان مادران نیازمند سرپرست خانوار توسط گروه‌های جهادی و کانون‌ها توزیع می‌شود.

براساس این گزارش، ویژه برنامه «آیینه عصمت» با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی بیشتر شهروندان با سبک زندگی فاطمی از سوی فرهنگسرای سرو اجرا می‌شود. در این برنامه، کتاب «از فاطمه به فاطمه» اثری از شکوه قاسم‌نیا برای کودکان و نوجوانان در قالب ویدئوکلیپ معرفی می‌شود. این محصول از سوی کتابخانه سرو تولید شده و در اینستاگرام این مدیریت فرهنگی و هنری منتشر می‌شود.

مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۶ به مناسبت فرارسیدن ولادت فرخنده حضرت زهرا(س)، تعدادی از نام‌ها و القاب بانوی ۲ عالم را از کلام علامه مجلسی و آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب استخراج کرده و در قالب مجموعه پوسترهایی با عنوان «حکمت» در فضای مجازی منتشر می‌کند. این مجموعه پوستر برای بهره‌برداری شهروندان و بازنشر در فضای مجازی در شبکه‌های مجازی فرهنگسرای سرو منتشر می‌شود.

کتابخانه سرو به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) ایستگاه قصه‌گویی و نقاشی خلاق را ویژه کودکان برگزار می‌کند. ویژه برنامه «بانوی مهربان» با هدف معرفی شخصیت والای حضرت زهرا(س) به کودکان، سیره و سبک زندگی ایشان در قالبی متفاوت برگزار می‌شود.

از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای سرو به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) می‌توان به تهیه و انتشار فوتوکلیپ «مادر من یاور من» در فضای مجازی، معرفی کتاب «من حضرت زهرا را دوست دارم» نوشته غلامرضا حیدری ابهری در قالب فلش کارت مجازی و فوتوکلیپ «فرشته آسمانی» با هدف معرفی مقام و منزلت زن ایرانی اشاره کرد.

همچنین در قالب ویدئو کلیپی با عنوان «رهیده»، کاترین شاکدام بانوی تازه مسلمان شده که نویسنده کتاب‌های ارزشمندی درخصوص ائمه و اهل بیت(ع) است معرفی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خالکوبی منشوری تتلو در دادگاه دردسرساز شد