بیش از 15 درصد ماموریت‌های آتش‌نشانی ارومیه مربوط به اتفاقات آسانسور است


بیش از 15 درصد ماموریت‌های آتش‌نشانی ارومیه مربوط به اتفاقات آسانسور است

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: بیش از 15 درصد ماموریت های این نهاد طی سال جاری مربوط به اتفاقات آسانسور بوده که روندی افزایشی نیز دارد.

ابراهیم شاد قوشچی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال جاری هزار و ۷۵۷ ماموریت توسط آتش نشانی ارومیه انجام شده که از این تعداد، ۲۷۲ ماموریت مربوط به مشکلات ناشی از آسانسور در مراکز مختلف تجاری، اداری و مسکونی بوده است.

وی اضافه کرد: این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد بود که امسال رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر آتش‌سوزی‌ها در واحدهای مسکونی، با افزایش ماموریت های مربوط به آسانسورهای ساختمانی مواجه هستیم که عمده دلیل بروز این نوع حادثه عدم رعایت ظرفیت آسانسور و قطع برق است.

شاد قوشچی گفت: رعایت موارد ایمنی مربوط به حضور در آسانسور و استاندارد بودن آسانسورها و همچنین انجام بازدیدهای دوره ای از آسانسور توسط تکنسین های متخصص می تواند در کاهش اتفاقات این بخش موثر باشد.

به گزارش ایرنا، با افزایش آپارتمان های تجاری، اداری و به ویژه مسکونی، تعداد آسانسورها نیز به شدت نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و سالانه صدها آسانسور در ارومیه نصب می شود.

ارومیه حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام