یک نفر از هر 6 فرد حائز شرایط در آذربایجان‌غربی دز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند


یک نفر از هر 6 فرد حائز شرایط در آذربایجان‌غربی دز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند

ارومیه- ایرنا- رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: تاکنون 17 درصد جمعیت هدف در استان، دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند که البته این روند با سرعت در حال افزایش است.

دکتر علی افشانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق آخرین آمار، ۴۶۸ هزار و ۱۳۶ نفر دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون ۲ میلیون و ۱۷۵ نفر دز دوم و ۲ میلیون و ۴۶۷ هزار نفر دز اول را تزریق کرده اند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی بیان کرد: همچنان شاهد بی توجهی حدود ۲۷۰ هزار نفر در آذربایجان غربی در خصوص تزریق واکسن کرونا هستیم که باید با همراهی رسانه ها نسبت به اقناع این افراد اقدام کرد.

افشانی گفت: پوشش دز اول واکسن کرونا در استان به ۹۰.۱ درصد و دز دوم هم به حدود ۷۹.۴ درصد رسیده که البته باید برای بهبود این ارقام بیش از پیش تلاش کرد.

به گزارش ایرنا، تاکنون پنج میلیون و ۱۱۰ هزار دز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شده که چهار درصد کل واکسیناسیون در کشور است.

تا اول بهمن امسال، حدود یک میلیون و ۶۰ هزار نفر در آذربایجان غربی با گذشت سه ماه از تزریق دز دوم، مشمول تزریق دز سوم شده اند که حدود ۶۰۰ هزار نفر از آنان، هنوز به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم