سهم چهارمحال و بختیاری از نهضت ملی مسکن 51 هزار واحد است


سهم چهارمحال و بختیاری از نهضت ملی مسکن 51 هزار واحد است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: طبق سهمیه‌بندی طرح نهضت ملی مسکن، سالانه 12 هزار و 790 مسکن در استان باید احداث شود که در مجموع چهار سال 51 هزار و 158 واحد می‌شود.

حسینعلی مقصودی روز یکشنبه در نشست شورای عالی تامین مسکن این استان افزود: پس از آنکه وقفه‌ای در طرح حمایتی مسکن رخ داد کاهش مسکن و افزایش تقاضا باعث گرانی‌های پی در پی قیمت خانه و زمین و بالا رفتن اجاره‌ها شد.

وی ادامه داد: در همین خصوص طرح نهضت ملی مسکن در راستای ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در دستور کار قرار گرفته که بر اساس آن دولت متعهد شده تا طی چهار سال، چهار میلیون مسکن احداث کند که سهم استان در مجموع ۵۱ هزار و ۱۵۸ واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در ادامه از ثبت‌نام ۴۱ هزار و ۴۵۹ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۰ هزار نفر در شهر شهرکرد ثبت‌نام کردند.

مقصودی با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۸۸ نفر در استان تاکنون حائز شرایط تشخیص داده شدند، تصریح کرد: احراز شرایط را برون‌سپاری به دفاتر پیشخوان دولت شده است که در همین راستا تیمی تشکیل شده و به صورت شبانه‌روزی حائزان شرایط را پایش می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح مصوب شده تا برای سند ساختمانی از سوی شهرداری‌ها تخفیف ارائه شود.

مقصودی همچنین به روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز ۱۷ هزار و ۶۲۹ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۶ هزار و ۵۲۹ نفر حائز شرایط ارزیابی شدند و در نهایت پنج هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تاکنون چهار هزار و ۳۸۳ متقاضی آورد اولیه ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند که سه هزار مورد آن مربوط به شهر شهرکرد است.

مقصودی همچنین به اجرای طرح وام ودیعه مسکن در استان اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز ۲۹ هزار و ۶۵۲ خانواده ثبت‌نام کردند که تاکنون ۱۴۳ میلیارد تومان تسهیلات به هشت هزار و ۶۰۰ متقاضی پرداخت شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با بیان اینکه بنیاد مسکن متولی احداث مسکن در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر است، اظهار داشت: از مجموع متقاضیانی که تاکنون به طرح اقدام ملی مسکن متصل شده‌اند یک هزار و ۲۹۰ متقاضی مربوط به شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و ۲ هزار و ۹۷۴ نفر نیز مربوط به شهرکرد که تنها شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان است، می‌شود.

فرشید ریاحی سامانی افزود: در شهرهای شهرکرد، هفشجان، فرخشهر و فارسان زمین آماده سازی شده و در شهر شهرکرد ۳۱ درصد معابر تسطیح و آماده سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای یک هزار و ۶۹۵ واحد نقشه طراحی شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: این استان در خصوص عملیات اجرایی جزو استان‌های پیشرو در کشور به شمار می‌رود.

ریاحی به طرح نهضت ملی مسکن در استان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در ۱۹ شهر استان اجرا می‌شود.

وی به موانع و مشکلات اجرای این طرح نیز اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌های لازم در برخی از محدوده‌های مسکن ملی هنوز ایجاد نشده است.

به گزارش ایرنا ،در این نشست، فرصت‌ها و موانع اجرای طرح نهضت ملی مسکن تشریح و مقرر شد اجرای این طرح در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران وارد مرحله اجرا شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید