خراسان جنوبی از داور قرآنی بی‌نیاز است


خراسان جنوبی از داور قرآنی بی‌نیاز است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: این استان در زمینه داور قرآنی با کمبود شدید مواجه بود و امروز از آوردن داور از استان‌های دیگر بی‌نیاز هستیم.

حجت الاسلام احمد رضایی روز یکشنبه در دیدار هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن برگزار شد، افزود: داوران خوبی در استان پرورش یافتند و دوره‌های مختلف آموزشی به‌ویژه سبک زندگی قرآنی برگزار شد که اساتیدی آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه در ۲ بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای ترویج ظرفیت قرآنی اقداماتی شکل گرفته است گفت: ما در حوزه نرم‌افزازی خلاءها را شناسایی کردیم تا ابتدا پر شوند و استاد قرآن در بحث آموزش و مفاهیم به‌ویژه اساتید سبک زندگی قرآنی در استان کم داشتیم که برنامه‌ای شروع شده و دنبال می‌شود البته تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: محافل قرآنی طی سال در مناسبت‌های مختلف در مناطق شیعه و اهل سنت استان برگزار می‌شود که برکات خوبی به دنبال داشته است.

وی گفت: تعداد زیادی حافظ قرآن در خراسان جوبی فعال هستند و فقط در فردوس هزار نفر حافظ قرآن یک جزء تا سی جزء داریم.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: در حوزه سخت‌افزازی نیز بیش از ۶۰ موسسه قرآنی و ۲۰۰ خانه قرآن شهری و روستایی در این استان فعال است که اغلب خانه‌های قرآن در روستاها هستند.

وی گفت: همچنین بیش از ۲ هزار محفل قرآنی ثبت شده و در حال فعالیت است که در دوران کرونا برخی از آنها آسیب دید و تعطیل شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: مستند قرآنی از همه شهرستان‌های استان تهیه شده و از شبکه قرآن پخش می‌شود که اثرگزار و مشوق خوبی برای فعالان قرآنی است.

وی با اشاره به ظرفیت قرآنی حوزه بانوان گفت: حدود ۵۰ درصد جمعیت فعالان قرآنی کشور از بانوان هستند و از ابتدای امسال تاکید بر استفاده از ظرفیت بانوان در این زمینه است که در بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

رضایی افزود: هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان از دی سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و استقبال بانوان در حفظ قرآن و کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی زیاد بوده است و در ایام الله دهه فجر دفتر هیات اندیشه‌ورز در سه شهرستان افتتاح می‌شود.

عضو هیات اندیشه‌ورز بانوان فعال قرآنی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: در بین بانوان تحصیلکرده و باسواد خلاء بیشتری دیده می‌شود و به گونه‌ای بین سواد قرآنی و آکادمیک فاصله افتاده که این بانوان برای درک یک آیه قرآن و واژه قرآنی با مشکل مواجه هستند.

فرشته اسدزاده بر ضرورت توجه به مهدهای کودک قرآنی تاکید کرد و افزود: اگر می‌خواهیم برای تداوم دولت انقلابی تلاشی کنیم یکی از راهکارها رونق‌بخشی به کلام زیبا خداوند است که باید به زبان ساده و قابل درک تبدیل شود و در مجموعه‌های اداری و خانه‌ها سرلوحه قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت