جشن میلاد حضرت فاطمه (س) در حرم مطهر رضوی برگزار شد


جشن میلاد حضرت فاطمه (س) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مشهد- ایرنا- آیین ویژه جشن سالروز میلاد فرخنده دخت نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) روز یکشنبه با حضور جمعی از بانوان زائر و مجاور در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.

یکی از علمای حوزه علمیه مشهد در این مراسم با اشاره به سیمای اجتماعی حضرت زهرا (س) گفت: یکی از ویژگی‌های آن حضرت به شهادت قرآن کریم ایثارگری است و ایشان دیگران را نسبت به خود ترجیح می‌دادند.

حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی افزود: بالاترین میزان مشارکت اجتماعی توسط ایثارگران انجام می‌شود زیرا آنها دیگران را بر خود ترجیح می‌دهند و حضرت فاطمه (س) با اینکه خود در تنگنای اقتصادی بودند با کمکها و انفاق خود دیگران را بر خود ترجیح می‌دادند.

وی ادامه داد: این بانوی بزرگوار در نیایش با خدا برای مردم دعا می‌کردند و در پاسخ به اینکه چرا برای خود دعا نمی‌کنند می‌فرمودند اول دیگران و سپس خود.

این روحانی حوزه علمیه گفت: اگر این فرهنگ در جهان رایج شود دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت و طبق روایات اسلامی در زمان ظهور حضرت ولیعصر(عج) چنین صحنه‌هایی خواهیم دید و انسان‌ها از نظر عزت نفس چنان اوج می‌گیرند که دیگران را بر خود ترجیح می‌دهند.

وی با اشاره به پرهیز حضرت فاطمه (س) از اختلاط با مردان در جامعه افزود: بسیاری از بانوان دارای مشارکت اجتماعی بسیار هستند که پسندیده است ولی پرهیز از اختلاط با نامحرمان ندارند که باید در آن بازنگری کنند.

حجت الاسلام واعظ موسوی ادامه داد: در آغاز ازدواج آن حضرت با حضرت علی (ع) ایشان از رسول خدا خواستند حیطه وظایف هریک را مشخص کنند و پیامبر اسلام (ص) وظایف درون خانه را به حضرت فاطمه (س) واگذار کردند و کارهای بیرون منزل را بر عهده حضرت علی (ع) گذاشتند.

وی گفت: حضور بانوان در اجتماع باید بر اساس حساب و کتاب باشد و دلیلی بر تایید دینی آن وجود داشته باشد، همچون زنان سرپرست خانوار یا زنانی که در رشته‌های تخصصی زنان در جامعه ایفای نقش می‌کنند.

این روحانی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع تاکید دارند که جایگاه اختصاصی زنان در جامعه آنجاست که هیچ مردی نتواند آن را پر کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس حضور اجتماعی حضرت فاطمه (س) نیز به قدر ضرورت بود که منجر به ثبت حقانیت حضرت علی (ع) در زمینه ولایت شد.

حجت الاسلام واعظ موسوی گفت: زنان با تربیت فرزندان خود می توانند در جامعه آینده نقش بسیار تاثیرگذار داشته باشند و تربیت مادران باعث رشد و پرورش افرادی مانند شهید سلیمانی ها در آینده کشور می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق