100 میلیارد تومان به ساخت اردوگاه راهیان نور شهید سلیمانی کرمان اختصاص یافت


100 میلیارد تومان به ساخت اردوگاه راهیان نور شهید سلیمانی کرمان اختصاص یافت

کرمان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت اردوگاه راهیان نور سپهبد شهید سلیمانی در این شهر خبر داد.

به گزارش ایرنا، رضا رضایی روز یکشنبه در آیین تکریم مدیر سابق آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان و معارفه سرپرست جدید با اشاره به ۲ سفر وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم به کرمان افزود: یکی از مصوبات این‌ سفر اختصاص اعتبار اولیه ۱۰۰ میلیارد تومان به ایجاد اردوگاه شهید سپهبد سلیمانی برای برگزاری اردوی راهیان نور دانش آموزی است.

وی اظهار داشت: احداث اردوگاه‌ راهیان نور در کرمان می تواند در ارتقا و رشد جایگاه گردشگری مذهبی‌ این استان موثر و مفید باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان، ارتقا سطح نوسازی‌ فضاهای آموزشی این استان به سطح کشوری را از دیگر مصوبات سفر وزیر به کرمان عنوان و تصریح کرد: استاندارد فضاهای آموزشی این استان از متوسط کشوری پایین‌ تر و اداره نوسازی مدارس موظف است طی سه سال آینده این فضاها را به سطح کشوری ارتقا دهد.

وی ادامه داد: در سفر اخیر وزیر به کرمان مقرر شد تمام‌ پروژه های آموزشی بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال ۱۴۰۱ با اولویت خوابگاه‌ های دانش آموزی تکمیل شود.

رضایی با اشاره‌ به اینکه سند ۲۰۳۰ نباید جایگاهی در کشور داشته باشد گفت: کشور ما توسط مقام معظم‌ رهبری هدایت می شود و ایشان به شدت سند ۲۰۳۰ را نفی کرده و مخالف اجرای این سند هستند لذا اگر موردی مشاهده شود برخورد خواهد شد.

برخی معلمان ضمن‌خدمت رفسنجان حقوق دریافت نکرده اند

فرماندار رفسنجان نیز در این آئین، آموزش و پرورش را دو بال علم‌ و دانش عنوان‌ کرد و افزود: توجه به هر یک از این‌ بال ها برای رسیدن‌ جامعه به رشد و تعالی نیاز است.

علی اکبر پورمحمدی با اشاره به وجود دانش آموزان‌ مستعد در شهرستان رفسنجان که در سطوح کشوری و بین المللی خوش درخشیدند بیان کرد: تدوین برنامه مدون و خوب برای رفع مشکلات آموزش و پرورش و نیز رشد و توسعه ضروری است.

وی تصریح کرد: بخش آموزش و پرورش نباید احساس ضعف و تنهایی داشته باشد و همه ارگان ها بسیج شوند تا مشکلات این‌ حیطه برطرف و زمینه رشد مهیا شود.

وی تاکید کرد: برخی از معلمان به عنوان ضمن خدمت به فعالیت مشغول هستند امّا از ابتدای امسال حقوقی‌ دریافت نکرده اند که نباید فراموش و رها شوند.

۹۰ مدرسه در رفسنجان از استاندارد برخوردار نیستند

رییس سابق آموزش و پرورش رفسنجان اظهار کرد: وقتی در مسولیتی‌ قرار می گیریم‌ پس از پایان باید رضایت‌ پروردگار و مردم کسب شده باشد.

حسین‌ تقوی رشیدی زاده بیان کرد: رکن اصلی توسعه نیروی انسانی است‌ و طی سه سال اخیر هر سال بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساعت کلاس توانمندسازی برای همکاران‌ برگزار کردیم‌ و در این‌ زمینه رتبه برتر استان‌ را کسب کردیم‌ گرچه تا رسیدن به هدف مطلوب راه زیاد است.

وی افزود: از اهداف من در قبول مسئولیت ریاست‌ آموزش و پرورش، ایجاد آرامش در محل کار برای همکاران‌ و نیز دادن تفویض اختیار به معاونان‌ بود تا به خوبی بتوانند کار کنند.

تقوی با بیان اینکه سعی کردیم‌ از حاشیه ها و سیاسی کاری ها پرهیز کنیم ادامه داد: بیش از ۶۰ هزار دانش آموز در شهر رفسنجان و روستاهای تابعه وجود دارد که با تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ مربی در مراکز غیردولتی و سه هزار و ۵۰۰ مربی و معلم‌ در مدارس دولتی به دانش آموزان تعلیم‌ می دهند.

وی با بیان اینکه به رفع کمبود نیرو در آموزش و پرورش توجه کردیم‌ و در این‌ زمینه میانگین‌ سنوات‌ خدمت همکاران‌ اداری هفت سال کمتر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه