کشف کالای قاچاق در گچساران 20 درصد افزایش یافت


کشف کالای قاچاق در گچساران 20 درصد افزایش یافت

گچساران- ایرنا- جانشین فرمانده انتظامی گچساران گفت: امسال افزون بر 187 میلیارد و 370 میلیون ریال کالای قاچاق در گچساران کشف شده که نسبت به مدت مشابه 20 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ ارسلان خادمی روز یکشنبه در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا در گچساران افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۸خودروی حامل کالای قاچاق در این شهرستان توقیف و ۳۹۲ نفر قاچاقچی نیز دستگیر شده است.

وی بیان کرد: لوازم خانگی، صوتی، تصویری، آرایشی، بهداشتی و خوراکی از مهمترین کالاهای کشف شده امسال در این شهرستان است.

خادمی ابراز کرد: مبارزه با قاچاقچیان و اخلالگران در امور اقتصادی، از اولویت های پلیس گچساران است و اطلاع رسانی به موقع شهروندان در زمینه اعمال مجرمانه به ویژه در بحث کالای قاچاق، فضا را برای مجرمان ناامن خواهد کرد.

وی گفت: گچساران به دلیل قرار گرفتن در مسیر بنادر جنوبی به مرکز کشور از موقعیت خاصی برخوردار است اما با تلاش شبانه روزی ماموران مبارزه با قاچاق کالا این مسیر برای قاچاقچیان کالا ناامن است.

فرماندار گچساران با بیان اینکه قاچاق کالا بر اقتصاد و فرهنگ تاثیر بسزایی دارد گفت: در صورت حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی قاچاق کالا کاهش خواهد یافت.

روانبخش دیهیم افزود: قاچاق کالا به اقتصاد کشور و منطقه ضربه وارد می کند و موجب رکود تولیدات داخلی می شود.

وی بیان کرد: خروج اشیای تاریخی از گچساران بصورت قاچاق از موارد حاد در این شهرستان است که می طلبد مسئولان در این زمینه عملیاتی تر ورود کنند.

دیهیم خواستار مبارزه جدی، اصولی و برنامه ریزی شده با معضل قاچاق کالا در این شهرستان شد و گفت: قاچاق کالا یک آسیب جدی در شهرستان گچساران بشمار می رود که موجب افزایش بیکاری و کاهش تولید می شود.
وی اظهار داشت: قاچاق کالا ناهنجاری های فرهنگی را در پی دارد و اهداف کلان فرهنگی و اقتصادی دولت در منطقه را دچار خدشه می کند.

وی تصریح کرد: قاچاق کالا و مصرف کالاهای خارجی منجربه رکود بازار داخلی می شود که می طلبد دستگاه های اجرایی با برنامه ریزی و دادن کالاهای مطمئن و با کیفیت ایرانی، راه را بر ورود کالاهای خارجی و قاچاق ببندند.
شهرستان گچساران با حدود ۱۵۶ هزار نفر جمعیت در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06